|
Er Atmos spild af penge/tid? |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||||
Wish
Bruger Oprettet: 12-Juni-2010 Status: Offline Point: 202 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg har monteret mine på både front og bag-væggen, en lille smule længere væk fra lytte-positionen end front og bag-højttalerne og det fungerer rigtig godt. Med mit loft har jeg slet ikke mulighed for at forsøge mig med reflektions-halløjet, men efter hvad jeg kan læse mig frem til på diverse fora er det ret meget en kompromis-løsning. Lofthøjtalere er nummer et, så kommer væg-monterede højttalere og til sidst refleksions-højttalerne. Hvor godt de der reflektions-højttalere virker skulle afhænge meget af omstændighederne og loft-typen. Hvis man har akustik-loft eller Rockfon som OP kan man godt glemme alt om det.
|
||||
filmfreak
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1385 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
OK og tak for info. Kan forstå at du så må have et 5.1.4 setup ?
|
||||
Wish
Bruger Oprettet: 12-Juni-2010 Status: Offline Point: 202 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
LOL ja, som jeg også skrev i starten af denne tråd!
|
||||
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 804 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hmm, er stadig lidt lun på tanken omkring Atmos - også selvom det måske ikke giver det helt vilde
Nogen der har lidt erfaringer med diverse stremingtjenester der bliver "opskaleret" fra 5.1 til Atmos? Skader det mere end det gavner - eller er der lidt at hente?
|
||||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4111 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Efter jeg har udbygget med yderligerer højtaler, så synes jeg der er meget at hente med Atmos.
Især Film fra Itunes gør det godt i Atmos. Nu ved jeg ikke hvor du bor, men den nemmeste ville jo nok være at hører det |
||||
Practical
Bruger Oprettet: 06-Maj-2018 Status: Offline Point: 92 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg trække mine tidligere udtalelser tilbage omkring reflektion Atmos,hvis dette gøres ordentligt så kan det faktisk være ret så effektivt.
Hørte Definitive Technology med upfire moduler på hifimessen for nogle weekender siden,og Atmos effekterne lød fantastisk.
Redigeret af Practical - 08-November-2018 kl. 16:30 |
||||
Sven Palvig
Super bruger Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg har Dolby Atmos højttalere i 7.1.4 og Auro-3D i 9.1 Jeg foretrækker Dolby Atmos testplade f.eks. afspillet i Auro-3D, hvor der er højttalere over surround (5.1) og fronterne. Jeg skal have monteret en i loftet lige over mig, så det bliver 10.1 og senere over centeren, så det bliver 11.1
|
||||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Personligt synes jeg ikke det er "dag og nat" og "det vildeste der nogensinde er sket for bio" som jeg synes var den generelle holdning fra mange i starten. Et godt 7.1 system vil stadig være et middel Atmos system overlegent. Men jeg kan godt lide Atmos - hos mig er den største forskel ikke, at tingene nu pludselig kommer fra loftet men derimod at tingene hænger bedre sammen. Det er samme koncept som f.eks. stereo: Skal du have et "centersignal" fra to stereohøjttalere laver du phantom image mellem de to højttalere. Det fungerer ofte fint når man sidder midt imellem dem. Men med en dedikeret centerhøjttaler fungerer det langt bedre og uanset hvor du sidder. Og det samme med Atmos - du har flere højttalere med færre "huller" i panoreringer og lydbillede. Redigeret af Jonas_h - 08-November-2018 kl. 19:29 |
||||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Og tilføjelse: Jeg bruger upmixing på alt. Dvs. 5.1 og 7.1 upmixes så det bruger loftkanaler. Det fungerer for det meste godt og nogle enkelte gange er upmixeren lidt for aggressiv. Men det er aldrig så skidt at jeg kunne finde på at skifte indstlillinger midt i filmen.
|
||||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg var også meget positivt overrasket her! I hvert fald når man stod op var det et virkelig godt resultat - når man sad i sofaen dominerede sides så meget at jeg var ved at blive sindssyg dog og ikke kunne koncentrere mig om anden lyd
|
||||
Practical
Bruger Oprettet: 06-Maj-2018 Status: Offline Point: 92 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Noget tid til justeringer og perfekt integrering i rummet så kan det blive rigtig godt med det upfiring Atmos. |
||||
JaAndersen
Guld medlem Oprettet: 20-November-2009 Status: Offline Point: 804 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
2 år senere...
Har netop købt 2 stk Minx12 med vægbeslag, skal placeres helt oppe under loftet på bagvæggen - så må vi se hvad det giver :-) Har flyttet mine bag højtalere ned til lige over ørehøjde Når man ikke har et dedikeret bio rum, må jeg jo nøjes Havde faktisk biorum men efter OLED tv, valgte jeg det fremfor stort 90-100” billede pga kvalitet og komfort... komfort som i lægge på sofa vs sidde i biostol
|
||||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |