|
Atmos placering |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4111 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bilka, Elgiganten: Jumanji, Dark Tower, Pixels
|
||
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu mangler jeg at sætte højttalerne op i Atmos. Hvor langt skal de sidde fra hinanden. Er stadig ikke blevet klogere på hvor langt ude de skal sidde og hvor langt fra hinanden i en 5.1.2 da jeg har fundet to forskellige beskrivelse på Dolbys side. Skal de sidde 80 grader og lige foran sweet spot eller skal de ude ved siden af sofaen ude mod sidehøjttaler e?
|
||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4665 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De skal sidde i lige linie med fronter og midt mellem front og sidehøjttaler. Når der kun er to lofthøjttalere vil jeg mene det skal være de forreste
|
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Dolby's guidelines er ikke specielt tydelige. Og i mange tilfælde fortolkes de direkte forkert (f.eks. at loft-ht skal være lige linje med L/R front). Det vigtigste ift. Atmos: Sørg for, ikke at have højttalere placeret for tæt og at vinklen mellem hver "højttaler-nabo-par" er så lig hinanden som muligt. F.eks.: Jo højere du placerer dine sidehøjttalere jo tættere skal dine lofthøjttalere placeres.
Jeg misforstår måske hvad du skriver, men blander du ikke to ting sammen? Lyder mærkelig at du har set modstridende eksempler ift. begreberne "foran" og "mod siden"... Det er to forskellige akser og bør derfor ikke modsige hinande? :)
|
||
Sven Palvig
Super bruger Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du skulle nu heller være glad for det svar! Der er ikke mange, der kender formatet Auro-3D. Så at fortælle dig, at det findes, synes jeg da giver dig mere informationer, hvor du så kan vurdere hvad du selv vil på et bredere grundlag! Jeg har Dolby Atmos i 7.1.4 og Auro-3D. Jeg foretrækker Auro-3D, på trods af gode forhold til at afspille Dolby Atmos. Hvis du affærdiger folk, går du måske klip af guldkornene.
|
||
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har lige fået sat mine 2 overhead speakers op. Er der nogen der ved hvordan man får Yamaha A2060 til at vælge dem? Hvis jeg slår front height fra slår den over overhead back fra som jo er dem jeg bruger.
|
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4111 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Prøv at læs din manual.
|
||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1652 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad er det der er så vanskeligt ved at læse tegningen i dolbyvejledningen? 5.1.2 er på side 18 i den vejledning der blev postet et link til. Det er lige til at gå til, hvis man lader være med at overtænke det.
Jonas skriver oven for at atmos højttalerne ikke skal være ud for L/R. Det forstår jeg ikke. Det står der jo i manualen at de skal?
|
||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg skriver, at hvor bredt de skal sidde afgøres af flere ting. Er dine sides helt nede i ørehøjde kan det give fin mening at loft er placeret ud for L/R. Men er dine sides løftet, kan det være en dårligere løsning da left side/left ceiling bliver placeret for tæt. Dertil kommer loftshøjde, rumbredde osv osv. It all depends.
Redigeret af Jonas_h - 20-November-2018 kl. 16:36 |
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |