|
Rotel RMB-1565 spørgsmål: |
Besvar |
Forfatter | |
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-November-2018 kl. 07:46 |
Hej jeg har købt en Rotel RMB-1565 af en bruger herinde. Mit spørgsmål går på triggerdelen. Hvis jeg sætter et kabel på in på Rotel og slår det til lyser den røde fejllampe og giver en clicklyd indtil jeg tænder min Yamaha receiver. Har ikke rodet med det før men er det normalt at den gør det?
|
|
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2562 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så vidt jeg kan læse mig til er det åbenbart normalt at fejllampen skal lyse, men clicklyden gør mig lidt nervøs, men er det normalt at den skal klikke også eller er det blot trigger lyden?
|
|
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har både en RB-1572 & en RMB-1565. 1572'eren klikker én gang ved tænd/sluk uanset om man gør det manuelt eller med trigger. 1565'eren siger intet ved tænd/sluk. Begge lyser kortvarigt i den røde lampe ved tænd/sluk.
|
|
Bjur
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med når der er et triggerkabel på RMB-1565? Jeg læste, at det er normalt at den røde lampe lyser når der ikke er signal fra receiveren.
http://rotel.com/en-gb/faq/why-do-protection-leds-light-my-rotel-amplifier-when-i-turn-my-system-or
Og mht. klikkelyden er den kun meget svag. Er det noget jeg skal være bekymret for? Det er kun når triggerkablet er i den siger den svage klikkelyd. Jeg kan selvfølgelig slå det fra, men så skal jeg manuelt slukke for den hver gang. |
|
armani-thomas
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har kørt med trigger på mine i flere år. Lidt klik ved tænd/sluk lyder ikke som noget farligt Men mine blinker kun kortvarigt i den røde lampe, og slukker derefter. Der er dog lys i den blå ring altid. Ved ikke hvorfor de opfører sig forskelligt, måske det er afhængig af årgang.
|
|
armani-thomas
Funktioner
Tak(0)
|
Mine opfører sig faktisk som Rotel beskriver klasse a/b'erne vil gøre... mystisk..
|
|
Bjur
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svaret. Men der er klikkelyd hele tiden, når Yamaha receiveren er slukket. Men det du siger er at det ikke er noget jeg umiddelbart skal være bekymret for? Er bare bange for den er ved at brænde af, når den klikker og har købt den brugt fra en herinde, så håber den holder længe. Den skulle gerne spille mine nye ZTX Cinema og Spirit højttalere op. Den røde lampe skal lyse hele tiden, når der ikke er signal iflg. Rotels hjemmeside.
Tak for hjælpen:)
|
|
armani-thomas
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville nok spørge tidligere ejer. Jeg kan blot sige mine ikke klikker når de er slukket. Er det noget der kan høres på mere end en 20-30cm afstand, vil jeg formode den fejler noget. Det jo ikke meningen den skal larme hverken tændt eller slukket.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |