|
Korrekt forbindelse med nyt tv? Toslink/HDMI/ |
Besvar |
Forfatter | |
Rulle
Super bruger Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 280 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-November-2018 kl. 17:27 |
Hej.
Har opdateret til et LG 65C8 og skal lige have helt styr på hvordan jeg tilslutter det bedst. Før havde jeg et Panasonic plasma. Det var forbundet med HDMI til en Panasonic SA-XR59 receiver. Alt der skulle på tv'et kom via HDMI inn på receiveren (Chromecast/satteilt tv/PopcornHour). Nu har jeg jo fået 4k tv. ergo må Chromecasten jo skulle direkte i TV'et for at kunne afspille 4k ikke? receiveren understøtter max 1080p udgang Hvad gør jeg så rent lydmæssigt. Vil det stadig kunne køre via HDMI kablet, bare "modsatte" vej nu?` Eller skal jeg bruge et toslink kabel fra TV til receiver? (Understøtter vel ikke DTS?) Ville jo gerne styre lydniveau fra TV remote, så der kun skal bruges den.
|
|
/Martin
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men med det tv. Hvad skal du så med Chromecast ud over til TV2 Play og Dr?
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er jeg næsten sikker på LG tv gør. Jeg har ikke subwoofer, så på min receiver står der Dolby Digital 3/2, når jeg spiller en film fra Apple tv. Apple tv —> LG B6 —> receiver via optisk.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
Rulle
Super bruger Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 280 |
Funktioner
Tak(0)
|
HBO og materiale fra en NAS. Fandt så ud af Plex kan installeres på tv'et. Overvejer dog en Apple tv 4k, men der er lidt samme dilemma. Den skal vel i tv'et for alt over alm 1080p. Men toslink kan vel klare det så længe jeg ikke har mere end 5.1 setup? Emsynes jeg læste et sted den også overfører DTS.
|
|
/Martin
|
|
moremusic
Guld medlem Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 575 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad med sådan en her:
Håber der er en der kan komme på en nemmere måde, men ellers burde dette vel virke? Du sætter chromecast i input, hdmi kablet i tv og kører optisk ud til den forstærker. Har aldrig prøvet det, men du kunne ringe og spørge dem.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |