|
Lyd i nybyggeri |
Besvar |
Forfatter | |
Bconrad
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 12-Januar-2019 kl. 10:40 |
Min kammerat er ved at bygge hus og er ved at kigge på lyd.
Umiddelbart tænker han lys i stue og køkken, gerne noget multirum og kigger på Sonos. Det skal være let da familien ikke er specielt tekniske. Han vil gerne have surround i stuen og tænker en soundbar og højttalere i loftet som bag. Er der nogen der har gode råd i forbindelse med lyd i et nyt hus?
|
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Uden at vide hvilke krav og præferencer din kammerat har til lyd, men i min optik er en soundbar bare ikke surround. Men hvis det var mig selv der skulle have bygget et nyt hus, eller bare bygge en bio, så vil jeg går hele vejen, næsten da. Mine krav til højtalerne vil være til Dolby Atmos - Dolby DTS X - Auro helt op til 13.4. Alle højtalere på nær fronter og center vil jeg lave som indbygning dvs. alle surround kanaler og objekt højtalere skal være til indbygning. Det behøver nødvendigvis heller ikke være de dyreste højtalere, og heller ikke alle 13 kanaler mindre kan også gøre det. Men hvis jeg selv skulle til at bygge, ja så var der ingen tvivl. |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det som potter skriver. Men så bruge Denon eller merants for de har heos som er multi-rum
|
|
Bconrad
Funktioner
Tak(0)
|
Umiddelbart er der meget lave krav, så jeg prøver at vise ham lidt alternativer til en lidt bedre kvalitet. Jeg tror bestemt ikke at vi er på atmos niveau, men Heos fra Denon kunne godt være et bud.
Er der nogen der har erfaring med baghøjttalere i væg?
De bruger iPhone, så kunne airplay 2 være løsning til streaming/multirum? Personligt spiller jeg aldrig i flere rum af gangen selvom jeg har muligheden.
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder som en Sonos løsning.
Efterhånden som behov opstår kan det udbygges. Løsningen er nem at betjene og understøtter airplay 2. Og så har det en høj waf.
|
|
Bconrad
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror også han havner i noget Sonos. Det er pænt og minimalistisk og han går ikke specielt op i lyd, så jeg tror at det ville passe ham rigtig fint.
Jeg rådede ham til at trække et par tomrør til evt baghøjttalere, hvis han blev grebet af det og ville opgradere. Tak for bud.
|
|
NikolajDS
Super bruger Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 371 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis han har pengene, så bør han få højtaler i loftet både for og bag...
Det der med at lade en soundbar tage sig af tre højtaleres opgave, ja det er bare en halv løsning.. |
|
Bconrad
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror helt ærligt hverken at interessen eller den tekniske forståelse er der til et rigtigt setup. Desværre
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |