recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast Audio alternativ til aktive højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast Audio alternativ til aktive højttalere

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 338
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 05:19
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Jeg forstår ikke, at der kommer alle mulige forslag, når jeg allerede har henvist til købsmuligheder af Chromecast Audio.

Det kan man sige - men det kunne være interessant at høre om nogen har opdaget fordele ved at bruge et nyere Chromecast device - f.eks. Argon Audio Solo.

Er der lydkvalitetsmæssige fordele ved Argon Audio Solo eller andre devices?

Er der flere muligheder med en Argon Audio Solo eller andre devices?

Har nogen egne erfaringer med Argon Audio Solo eller andre devices?

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 06:04
Lydmæssig, så er wimp og solo klart bedre end den gamle Chromecast Audio. Soloen ligger på niveau med bluesounds streamer lys mæssigt. Dog bare bare med mere neutral og mere afslørende lyd, hvor bluesound læner sig mere op den mere varme knap så afslørende med. Wimp har jeg ikke set sat op imod de to i nogle test desværre så jeg ved ikke hvad den lydmæssigt kontra de to andre. Men rent funktioner er wimp og solo ens
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 06:29
Tak for input, T-Duck!
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2007
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 24 minutter siden kl. 07:09
Ja undskyld mig, men sikke noget hifi snake-oil vrøvl. CCA streamer minimum i CD kvalitet og formentligt også op til 96KHz/24bit lossless. Analog output på CCA er også glimrende så længe du ikke skal bruge den til passive hovedtelefoner. Hvis dit behov er simpelt streaming og du ikke mangler funktioner fra CCA så får du ikke noget der er (hørbart) bedre. 

https://archimago.blogspot.com/2016/02/measurements-google-chromecast-audio.html?m=1

Hvis du insisterer på at betale overpris for en eller anden magisk hifi dingenot som lyder "varm" eller har "tyngde" i bassen,  så har jeg en strømvasker og et sæt eksotiske RCA kabler lavet af jomfruhud som du også kan købe. Hvis du er rationelt tænkende væsen og du ikke ønsker neutral lyd, så kan du equalize dit signal.

Redigeret af Snippermanden - 4 timer 23 minutter siden kl. 07:10
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 3 timer 41 minutter siden kl. 07:52
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

,,,men det kunne være interessant at høre om nogen har opdaget fordele ved at bruge et nyere Chromecast device - f.eks. Argon Audio Solo.

Er der lydkvalitetsmæssige fordele ved Argon Audio Solo eller andre devices?

Er der flere muligheder med en Argon Audio Solo eller andre devices?

Har nogen egne erfaringer med Argon Audio Solo eller andre devices?

Jeg har en Argon Solo og har tidligere haft GCA.
Valget kommer an på hvilken indgang du bruger på dine aktive højtalere og kvaliteten af DAC i disse.
Hvis der er en god DAC, er det stort uden betydning hvilken "streamer" du bruger.
Bruger du den analoge indgang ville jeg vælge Argon Solo.
Ekstra plus ved Argon Solo er at den også har Apple Play.
Du kan være heldig at finde den til kr. 1.000,- på tilbud eller brugt til 7-800,-
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 54 minutter siden kl. 08:39
Tak - Snippermanden!

Fint at høre fra en Audio-Ateist - og tak for link til en særdeles interessant og grundig artikel om Chromecast Audio - både Analogt og Digitalt.

Jeg har nu anskaffet en Chromecast Audio og koblet til de aktive højttalere - det lyder fremragende.
Jeg anvender den digitale Chromecast Audio kanal, der giver mulighed for både Bas/Diskant "Equalizer" samt settingen "Fuldt dynamisk område", der giver en helt anden og bedre verden, når den er koblet til.

Utroligt hvor god streamingkvalitet, man får for 500 kr.

Da nogle familiemedlemmer piver lidt over manglende Airplay, tror jeg, at jeg også vil prøve en Argon Audio Solo, der jo også har Airplay.

Det bliver interessant, om jeg kan høre forskel - jeg tror det næppe ...
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 46 minutter siden kl. 08:47
Tak - itjf!

Tak for de praktiske erfaringer.

Du har ret i fordelen ved at Argon Audio Solo jo også har Airplay - så den skal bestemt også prøves.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu