|
Højtaler brummer |
Besvar |
Forfatter | ||
Tonny1970
Ny bruger Oprettet: 17-Januar-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-September-2021 kl. 04:50 |
|
Hejsa. Har en Beomaster 6000 forstærker med Deolab Penta højtaler. Som jeg bruger som lyd til tv.
Jeg tilsluttet bare høretelefon udgang og så virkede det. Nu har jeg fået ny tv og der er ingen analog udgang. Har så købt en hdmi arc til analog lyd konverter. Den får strøm fra tv usb. Det virker enligt ok og syntes også at lyden er blevet bedre nu. Problemet er når jeg slukker for tv. Så brummer det i højtalerne. Forstærkeren stå altid tændt og gider ikke at skulle tænde og slukke for den hver gang. Er der nogen som har en løsning eller forslag til måde at få lyd til forstærkeren. Redigeret af Tonny1970 - 02-September-2021 kl. 05:00 |
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det lyder som dårlig jord og stel.
Prøv evt at sætte et kabel fra stel på tv til højttaler. Alternativt prøv at vende stikprop i tv en halv omgang. Så bliver der byttet om på nul og fase.
|
||
Hounddog
Bruger Oprettet: 10-Marts-2008 Sted: 8660 Status: Offline Point: 53 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mine aktive JBLére skulle bare have et ordentlig kabel mellem forstærker og receiver, så blev der ro
Redigeret af Hounddog - 02-September-2021 kl. 08:58 |
||
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ofte kommer der støj når man slukker et device fordi udgangen ikke er termineret når det er slukket. Der hjælper en god stelforbindelse ikke.
|
||
Tonny1970
Ny bruger Oprettet: 17-Januar-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ok. Men hvad vil det sige at det termineret. Er det højtalerkabel du tænker på
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Online Point: 5267 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ved ikke om udgangsimpedans er så lav, at man kan tillade sig at montere 2 faste modstande over L/R, f.eks med 10K - 47K Ohm, hvis signalet kan tåle det.
Kan evt. monteres i Phono hanstik, eller internt i ARC Extractor (som så ødelægger garanti betingelser ) |
||
Mvh. JørgenT
|
||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2192 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så kan man vel bare vente til, garantien er udløbet (1 år)
|
||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |