|
DVD ripper |
Besvar |
Forfatter | ||||
Sorenkirkeby
Ny bruger Oprettet: 13-Marts-2018 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 13-Marts-2018 kl. 06:31 |
|||
Hej
Dette er muligvis ikke det helt rette forum for mit spørgsmål, men jeg tager tager chancen; Jeg har en Huawei media pad P10, som jeg gerne vil have DVD film lagt over på. Kender nogen til et (gratis) software program der virker til det formal? På forhånd tak! SK
|
||||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7076 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Handbrake
|
||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Handbrake tager ikke beskyttelse. Det gør makemkv. Og hvis du så vil komprimere filmene efterfølgende. Så bruger du handbrake
|
||||
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4799 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det kommer lidt an på, hvilket format du vil have filerne over i.
Hvis du vil have dem i DVD-format, så er DVD Shrink din ven. Hvis du vil have dem i MKV-format i fuld kvalitet (MPEG-2, 4-6 Gb pr film), så er MakeMKV din ven. Hvis du vil have dem i (f.eks.) MP4-format i en lavere kvalitet (så de ikke fylder så meget), så skal du bruge enten DVD Shrink eller MakeMKV (eller AnyDVD) til at fjerne kopi-beskyttelsen på DVD'en, og når du så har filmen på din HDD i fuld kvalitet, så bruger du f.eks. Handbrake til at komprimere den til en mindre størrelse (f.eks. MP4 i MPEG-4/H.264 format, 1.5 til 2 Mbit for fornuftig kvalitet i rimelig størrelse). |
||||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
OG bare så vi er helt på det rene med tingene. ALLE de ovenstående applikationer kører på en pc - ikke på en tablet! så du er tvunget til at have en pc med dvd-drev i først og fremmest.
men generelt: selve ripningsdele: makemkv eller dvdshrink. hvis de skal fylde mindre, og laves om til mpeg4/h.264 filer (fylder ca 20-40% af en dvd afhængig af kvalitetsparametre der vælges) så skal du yderligere køre dem gennem handbrake. så et workflow ville være at rippe dvd'en med makemkv og efterfølgende rekomprimere i handbrake så de fylder mindre.
|
||||
Sorenkirkeby
Funktioner
Tak(0)
|
|||
OK, jeg giver det et forsøg I aften:)
Jeg burger en HP PC med DVD drev, så det skulle ku lade sig gøre. har dog forsøgt at installere forskellige DVD rippere, som alle vil have mig til at købe fuld version af programmet, bl.a via dette site, som anbefaler / reklamerer for HD Video Converter Factory Pro : mange tak for råd indtil videre |
||||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
og det er lige præcis den slags man ALDRIG må gøre. - kig i softwareafsnittet på videohelp.com - der er en hel sektion med rippers, der står også om de er gratis, eller om man skal betale, og de får også en smule rating, og især den slags som du har her, de bliver markeret med rød - og får et prædikat :ADS (altså reklamer)
|
||||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg er nu ret sikker på, at sidst jeg rippet en DVD var det kun med Handbrake/ libdvdcss Så jo, man kan godt rippe med Handbrake. Det er noget siden jeg rippet en DVD og det var på min Gamle late 2013 iMac 27" Redigeret af Potter - 13-Marts-2018 kl. 12:59 |
||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||||
Sorenkirkeby
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det virker! Tak for supporten - dvdShrink og derefter handbrake.
Så bliver der gang i MediaPad'en :) |
||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg installeret Handbrake i går på min nye iMac Pro og vil rippe DVD, Handbrake komme selv og spørger om man vil benytte libdvdcss, og siger man ja så virker det i et split sekund efterfølgende. Rigtig at hanbrake ikke gør det solo, men det virker.
|
||||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||||
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |