|
Hvad gør man med en gammel spillekonsol? |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4669 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Eller køb et B&O for få hundrede kr
|
||||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2192 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
De links kan godt drille...
|
||||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Du mangler billedrør
|
||||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2192 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det var det ord i linket, der ødelagde det.... Men der kan bare trilles lidt ned på siden, så kommer billedrørs-TV'ene frem.
|
||||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Okay
|
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19454 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Antennestik og pistol. Den er god nok, den er dårlig....... Spilledimsen genererer et billede som om dannes til et tv billede på skærmen ved en elektronstråle farer hen over skærmen og dybest set kun tænder et punkt fosfor der så lyser ad gangen. Resten af tiden til strålen kommer forbi igen, er det bare efterglød i fosforen der får billedet til at blive der. (nej, det er ikke en pixel som vi kender det i dag) Pistolen kan se elektronstrålen (og dermed se, hvilken del af skærmen du peger på) og konsollen ved, hvor på skærmen strålen er og dermed hvad du peger på. Det var ved 25 halvbilleder / sekund. I dag er pixels fast lysende til hele billedet opdateres og skærmen gengiver billedet med en højere frekvens. Derfor vil din oldgamle spillekonsol kun virke med et oldgammelt tv.... :-) Klaus
|
||||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
|||
NU.... Virker linket!!
Og... He-he..... I indlæggene på DBA, kalder de dem "retro". Var de nu også Retro, da de var nye?
Redigeret af mnielsen - 13-Juli-2019 kl. 19:49 |
||||
Jewer
Ny bruger Oprettet: 21-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det er næsten den! Eneste forskel er, at der er lidt anden tekst på min, og at de to controllers i stedet for de runde drejeknapper har "sticks".
|
||||
Jewer
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Tak for jeres input. Jeg har været lidt flov siden mit første indlæg, da jeg kom til at tænke på, at jeg slet ikke har prøvet at starte den kære maskine for nyligt. Det har jeg nu, men der sker ikke noget, selvom jeg søger med analog tuner. Jeg synes, jeg kan huske, at lyden kom direkte fra "konsollen", og det gør den ikke nu, så den virker måske ikke længere, men man kan også sætte 6 temmeligt voldsomme batterier i den. Det skal næsten prøves. Men så skal jeg jo også ud og investere i et billedrørs tv. Den skal jeg vist lige have udtænkt en snedig salgstale for at få gennemført med kæresten
|
||||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Google er ingen go' ven i dag. Du må i gang med kamera og https://imgur.com/ Men håber da, du har fundet noget brugbart i tråden.
På DBA koster et billedrørs-TV jo ikke meget - fra 150 Kr, og lidt op... Det er nok mere pladsen, du skal tænke på. Så er et Beovision MX 4000 nok det bedste at gå efter. Men inden du kaster penge efter et TV, så få lige konsollen afprøvet først. Du så vel Mikkelsen1980' indlæg på side 2?
Redigeret af mnielsen - 13-Juli-2019 kl. 20:23 |
||||
Jewer
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Tusind tak for tilbuddet. Flytterodet kom til at kræve tiden frem for spillet, så nu er det pakket trygt og godt i en kasse og gemt væk lidt endnu, og så må jeg genoptage testen af det, når tiden er til det igen. Forhåbentlig går der ikke længe
|
||||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |