recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K: Windows 7 eller 8
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K: Windows 7 eller 8

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2014 kl. 12:16
Muffe: "...who the FÅK cares!?" - Microsoft... - Hvis du alligevel ikke overholder licensbetingelserne, hvorfor i alverden så spilde tid med at købe softwaren - så kan du jo lige så godt downloade en piratudgave - ingen forskel!
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2014 kl. 13:13
at købe en brugt OEM licens uden den hardware det har været installeret på(og ikke bare noget hw til en 10'er! det SKAL være det jern det var installeret på) er at sidestille med at købe hælervarer - spørgsmålet er ganske rigtigt som Tipsen siger - hvor ligeglad er man med det? Både sælger og køber gør noget ulovligt, så det er helt op til ens egens retsforståelse. Og hvis jeg var ligeglad, så ville jeg heller ikke bruge penge på den. Så ville jeg også "bare" kigge mig om efter en download.
Til top
Agent Orange Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Januar-2012
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Agent Orange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2014 kl. 13:33
I henhold til dansklovgivning er der intet i vejen for at sælge ubrugte OEM licenser.
Det er muligt Microsofts licensbetingelser siger noget andet, men dansk lovgivning trumfer til enhver tid det, Microsoft måtte mene
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2014 kl. 14:22
http://www.computerworld.dk/art/69307/microsoft-paa-tynd-is-med-oem-licenser

Når en IT prof. ikke rammes af Microsofts licens betingelser, så gør en privat person bestemt slet slet ikke.
Du har ikke en aftale om betingelser der tilkommer efter købet.

I praktisk har jeg brugt den samme oem win7 på 3 forskellige bundkort med 5 forskellige cpuer og mange forskellige grafik kort.
Sidst jeg aktivedede var den 27 dec. lige før et netparty på en ny cpu og anden ssd, og med opdateret bios fra tidligere. Jeg ikke aktivere over nettet (normalt når nøglen har været brugt flere gange), men jeg måtte ringe ind til den automatiske aktiverings linje, og som det plejer var det ikke noget problem.

Jeg har købt en windows licens, og jeg forventer at kunne bruge een windows licens så lang tid jeg ejere den.
Der var ingen tidsbegrænsning eller andet aftalt under købet.
.....
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2014 kl. 15:04
OEM giver jo heller ingen mening, når 'jernet' er en mus, som jeg har prøvet
Hvis MS vælger at aktivere, når HW udskiftes, kunne man jo fristes til at opfatte det som accept af fremgangsmåden.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2014 kl. 17:54
.....
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu