|
K: DAC eller DAC+forstærker til Sennheiser HD800s |
Besvar |
Forfatter | |
zenith
Junior bruger Oprettet: 15-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 26 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-December-2020 kl. 11:58 |
Hej,
Jeg har et par Sennheiser HD800s som jeg har brugt med en Primare I22 som DAC og derfra videre til en Objective2 hovedtelefonforstærker. Jeg forventede ikke at skulle bruge hovedtelefonerne udenfor stuen, men i disse corona tider er det rart at kunne bruge dem på hjemmekontoret - så nu mangler jeg enten en DAC eller en integreret DAC+forstærker kombo og så vil jeg sælge mine O2 forstærker. Er der nogen der har noget a la en Schiit Fulla 2 eller Modi 2 eller FiiO K5 Pro eller noget andet godt? Ellers hører jeg også gerne bare om forslag som jeg skal kigge efter, evt nyt. Tak! |
|
Jamic
Super bruger Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Zenith
Jeg har en Fiio E10 liggende i skuffen, der kan ryge til Aalborg for 320 kroner incl. porto, hvis det skal være billigt: Jeg har dog ikke selv hørt den, men har været imponeret af andre af Ifi's produkter. Ps: beklager links, har altid problemer på denne side. Mvh. Jacob Redigeret af Jamic - 06-December-2020 kl. 15:18 |
|
KevinL
Super bruger Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Zenith
Jeg har en ifi Zen Dac til at ligge og samle støv, ca. ½ år gammelt har kvitt. Brugte den sammen med en Bier Dynamic 990 32Ohm der ikke havde behov en for forstærker alligevel. Nu har min dreng på 12 overtaget øretelefonerne og den samler støv. Jeg ved ikke om det kunne have interesse?
Redigeret af KevinL - 06-December-2020 kl. 21:39 |
|
KevinL
Super bruger Oprettet: 14-August-2014 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 364 |
Funktioner
Tak(0)
|
800 + porto?
|
|
zenith
Junior bruger Oprettet: 15-Januar-2013 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 26 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder bestemt interessant - hvor gammel er den og hvad forestiller du dig den skal koste? (slettede det gamle indlæg da jeg glemte to havde budt ind og jeg vil være tydelig omkring hvem jeg svarer :-))
|
|
zenith
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er ny, så er ikke så skarp i forummet - beklager :) Kan vi sige 800 kr inkl, så har vi en aftale?
|
|
KevinL
Funktioner
Tak(0)
|
ok aftale.
Jeg sender en PM til dig med mine informationer
|
|
zenith
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for buddet, men du fik solgt mig på den Ifi Så jorden var gødet for Kevin - men tusind tak for link. Nu er jeg rimeligt noob indenfor HiFi, så jeg er usikker på om DAC'en er god nok i sig selv til at drive mine HD800s uden en forstærker på også efter DAC'en - er det stadig nødvendigt?
|
|
Jamic
Super bruger Oprettet: 08-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville da prøve uden først, men behold dog din forstærker i første omgang, så du kan prøve både med og uden.
Meld gerne retur om hvordan du oplever Ifi og held og lykke med den. Mvh. Jacob
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |