recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket 58"+ til max 16-18000-. ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket 58"+ til max 16-18000-. ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
reneAalborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-November-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket 58"+ til max 16-18000-. ?
    Sendt: 07-April-2010 kl. 00:53
Hej,

jeg skal (overraskelse! Smile) have et nyt TV - Det skal være plasma, min 58" og vil helst ikke over de 18k - kunne strække mig til 20 hvis det kunne skaffe mig guldet.

Jeg legede self med tanken om at købe 3D når jeg alligevel var igang, men så kommer jeg ikke over 50" til en realistisk pris, og er blevet enig med mig selv om at der ikke vil være noget nævneværdigt materiale at smide på alligevel de næste par år.

Så 58" plus - hvilket nok vil indsnævre valgmulighederne når der samtidigt er en prisgrænse på?
Jeg kunne forestille mig at forslagene vil lyde på enten Samsung eller LG? Jeg har ikke haft de bedste erfaringer med Samsung, men ved samtidigt godt at deres 58b855 generelt får gode andmeldelser - bla på flatpanels. Men der bliver sørme stadigvæk skrevet meget om støjproblemer..

LG ved jeg ikke noget om?

Samsungen er blevet billig efterhånden, men skal man vente på den nye tilsvarende model der kommer snart (er kommet?) eller er det et helt andet mærke jeg skal satse på?

Alle bud bliver værdsatte

Redigeret af reneAalborg - 07-April-2010 kl. 01:25
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 10:10
Wupti.dk har en Samsung 58" 855 til 12499, som dog godt nok har været en Demo/Returvare, men hey, prisen er helt igennem fantastisk. Min bror købte selvsamme model hos wupti.dk, til samme pris, efter mine anbefalinger, og Tv'et er ret lækkert, way bedre end f.eks. mit eget X10, selvom det måske ikke er lige hensigtmæssigt at sammenligne de to tv med hinanden. Der er dog summe-problemer med min brors eksemplar, men det er ikke noget han, og hans kone føler sig generet af, men det vil helt sikkert være en individuel vurdering. Kan kun høres ved meget lav volume. Skærmen har også tendens til retention, specielt i starten, men ikke noget der er slemt eller specielt tydeligt.

Hvis du ser bort fra de to ting, sammenholdt med ringe lydkvalitet, så er det på næsten alle andre områder et fremragende Tv. Så har du evt. også råd til en ISF Kalibrering, så skal du se løjer:)

Jeg ville ummidelbart ikke vente på de nye modeller, da prisen på de nyere Plasma-modeller vil være meget højere.
Til top
FriendlyMots Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2007
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 18:00
Lytter lige med.
KRP-600m - isf-kalibreret
Onkyo 705
Focal Sib
PS3/Xbox360 Hddvd addon
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 19:06
Arghh, varen er udsolgt.. Jeg havde lidt svært ved at overbevise mig selv om at købe brugt/demo, så skulle lige have en dag til at tænke over det :) Nu syntes jeg selvfølgelig at muligheden for at få varen hjem med mulighed for 14 dages returret er en rigtig god ide, og så.. Well. Fremtidige bud ang mit nye TV må gerne komme i form af en privat besked så ingen andre kan læse det Wink

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 20:34
Du har skam både 14 dages returret, og selvfølgelig 2 års reklamationsret, hvis du køber en Demo/Brugt vare inde på wupti.dk. Det står efter min mening også klart angivet, endda flere steder inde på hjemmesiden, så det er ærgeligt, hvis muligheden er misset grundet dette.
Til top
gadeberg87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2009
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 08:12
Det kunne os være pana tx-p50V20E når den udkommer om en måneds tid! Ved godt det "kun" er
50", men jeg har meget store forventninger til netop V20, da jeg selv har en V10, og det er bare et overlækkert tv! Det har en vejledende pris på 16000. Og så 3D-TV som du os selv snakker om. Der er jo VT20 til 20000, og så "kun" 50".Det skulle udkomme d. 28/4 i følge:
http://www.ppradio.dk/panasonic/billed/plasma-2010/full-hd-1080p.html
Så mon ikk der snart komme en anmeldelse af det. Ved godt er er nogle udenlandske, og de er noget blandede, alt efter hvordan man også vælger at tolke på det. Men det var i hvert fald en mulighed, at vente lidt endnu :)

Redigeret af gadeberg87 - 09-April-2010 kl. 09:41
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 10:45
Jeg er med på at wupti har 14 dages returret selv på deres demo/returvarer, og det var derfor jeg kunne overtale mig selv til at tage chancen og købe et TV en anden person havde valgt at returnere.
Det tog mig bare en dag for længe at komme til den konklusion, og væk var TV´et :)

Tak for info ang Pana TV, var også der jeg startede med at kigge nyt TV, men for mig er det en vigtig faktor at de kun udbydes til realistiske priser i 50". Pana har jo længe været Recordere´s brugere go-to mærke, og er man igang med at bruge penge kan man jo lige så godt smide et par tusinde ekstra (4 Smile) og få 3D´en med.. Men altså, det mindre antal tommer og det faktum at jeg kan ende med at fortryde at jeg bliver en early adapter (store prisfald/ændring af 3D standarden), stopper mig lidt.

Redigeret af reneAalborg - 09-April-2010 kl. 10:50
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu