Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Fanner
Super bruger
Oprettet: 22-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
|
Emne: Indstillinger på min Denon 1940 Sendt: 14-November-2007 kl. 20:27 |
Ja så har jeg fået mig en denon 1940, som jo ofte er rost til skyerne herinde, og den er da også super fin til min 42" PZ70, men nu kommer spørgsmålet så, jeg har ofte i disse diskusioner som har floreret herinde om hvilken DVD-afspiller der er bedst, set at det skulle være denne der opskalerer bedst m.v.
Meen jeg kan ikke finde nogen steder i menuen hvor man indstille hvordan den ksla sende billedet, ingen indstillinger til 720P/I eller 1080P/I så hvordan gør jeg så det, eller er det ikke nødvendigt, finder den selv ud af det via HDMI kablet eller hvordan.
Det eneste jeg kan finde i menuen er under display, hvor den standart under video out står til SCART og der har sat den til Component P er det forkert, jeg må indrømme at jeg ikke rigtig ved så meget om de her ting, jeg vil bare gerne have det bedste ud min nye maskine og fjernsyn.
Så nogen er jer hajer der ofte snakker om denne DVD-afspiller hvilke indstillinger bør jeg bruge til min Full HD plasma eller skal den bare køre standart, hjælp. hjælp.
|
|
JH4200
Bruger
Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 84
|
Sendt: 14-November-2007 kl. 20:36 |
Hej,
Jeg har et Pio PDP42XA og denon 1930 og fik besked i Hifiklubben at den altid skulle vise film i 720p. Hvorfor ved jeg ikke men, nu kan mit pio 42xa ikke fise full hd....
Tror faktisk ikke man kan se nogen forskel overhoved?
mvh
Jeppe
|
|
JH4200
Bruger
Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 84
|
Sendt: 14-November-2007 kl. 20:38 |
mht hvordan du skifter, så bruger du knappen selve dvd-maskinen....HDMI...tryk indtil du har din indstilling...
|
|
Fanner
Super bruger
|
Sendt: 14-November-2007 kl. 20:40 |
Ja men det er da også meget godt, men hvor indstiller man den så det til det, der jo ingen steder hvor man indstille den til opskalere eller lade være for den sags skyld.
Jeg forestiller mig at min indstilling hvis der er/skal være en indstilling skal være endten 1080P eller ingen opskalering overhovedet, ellers skal der jo 2 justeringer til, en fra DVD til 720P og derefter en i fjernsynet til 1080 eller har jeg fået det helt galt i halsen.
|
|
Fanner
Super bruger
|
Sendt: 14-November-2007 kl. 20:49 |
Ahhh, dit andet svar må være kommet ind mens jeg skrev mit indlæg, TAKTAKTAK, det var lige det jeg skulle bruge, synes ellers jeg har kigget i manualen men kunne ikke rigtig finde noget, jeg har nok stirret mig blind på at det er indstilling der skulle foregå på "Menu" plan.
Nå men så kan jeg jo teste det lidt, mange tak.
Med hensyn til det der video out jeg har skiftet fra SCART til COMPONENT P, har det nogen betydning, skal jeg skifte det tilbage eller er det ligegyldigt når jeg kører via HDMI, og hvad betyder det egentligt, det fremgår overhovedet ikke i manualen hvad det er, måske er det noget man bare bør vide, men jeg ved det altså ikke
|
|
Fanner
Super bruger
|
Sendt: 14-November-2007 kl. 20:51 |
Og det der HDMI billede forbedring, bør man bruge det eller det noget gejl.
Man kan vælge normal eller enhanced, umiddelbart hælder jeg til normal, da jeg efterhånden har lært herinde at de billedforbedringsteknologier ofte skader mere end de gavner, er det også tilfældet her.
|
|
Fanner
Super bruger
|
Sendt: 14-November-2007 kl. 20:55 |
Orv lige et spørgsmål mere, under HDMI kan vælge RGB eller YCbCr, der bør jeg da vælge den sidste ikke eller har jeg også fået det galt i halsen.
|
|
Fanner
Super bruger
|
Sendt: 15-November-2007 kl. 16:54 |
Er der slet ingen der kan hjælpe, der er ellers folk nok herinde der roser den til skyerne, så der må der være nogen der lige kan besvare disse par spørgsmål
|
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12317
|
Sendt: 15-November-2007 kl. 18:00 |
YCbCr skal du vælge.
|
|
Fanner
Super bruger
|
Sendt: 15-November-2007 kl. 19:30 |
Tak, det var lieg dig jeg håbede ville dukke op, du plejer at være ret begejstret for denne maskine og dens forgænger 1930, og det er bl. a. på dine varme anbefalinger at jeg sprang ud i netop denne maskine.
Kan du så ikke lige give et svar på om det der "Video Out" skal den stå på scart eller component P eller er det ligegyldigt når jeg kører over HDMI?
Og også om den der HDMI Picture indstilling skal være normal eller enhanced?
|
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12317
|
Sendt: 15-November-2007 kl. 19:59 |
Jeg kan ikke sige noget med sikkerhed med hensyn til sidstnævnte, men jeg vil tro, at du skal vælge Normal. 'Enhanced' lyder lidt ligesom 'AV Enhancer' på min Panasonic S97, der laver alle mulige unoder ved billederne når den er slået til. Blandt andet en vanvittig dynamisk kontrast agtig funktion, som jeg engang imellem har oplevet, fordi man tænder for AV Enhanceren på en knap der er lige ved siden af Eject knappen
Video Out på SCART eller Component P burde ikke have noget at sige mht. HDMI.
|
|
Fanner
Super bruger
|
Sendt: 15-November-2007 kl. 22:59 |
OK tak for hjælpen.
|