recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstyrelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForstyrelser

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mimithorup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Emne: Forstyrelser
    Sendt: 28-April-2010 kl. 22:34
Hej.
Jeg har forstyrelser på mit signal når jeg ser parabol fra viasat.
jeg kan se skygger fra tv2 der lige så stille ruller forbi inde bag ved.
jeg kører med scart stik fra parabol til hhd optager også videre til tv.

det har været ok men nu har jeg haft alt ude pga. ny tv bænk
er der noget der er samlet forkert eller har jeg en dårlig forbindelse, eller er det mit tv det er galt med.
det er et samsung ps50b465
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 23:40
Umiddelbart kunne det lyde som et dårligt uskærmet SCART kabel, hvor signalet fra enten TV's tuner eller harddiskrecorders tuner kobler over til indgangssignal fra parabol.
Prøv at skifte kanal på hhv. TV og recorder for at se om signalet ændrer sig.

Mvh JørgenT
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 14:31
Hej

Jeg kan ikke helt forstå hvad det er jeg skal

der er ikke digital tuner i min hdd recorder.

og hvis jeg skifter kanal på tv så kommer jeg jo væk fra EXT1 hvor mit scart stik fra hhd recorderen sidder så kan jeg ikke se parabol, mener du jeg skal prøve at sætte stikket i EXT2 i mit tv ?

Eller vil det hjælpe hvis jeg køber nogle nye kabler. dem jeg bruger er gamle og helt standart

Hilsen Kim
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 17:15

Det er jo ikke EXT der skal skiftes, men kanalen på TVet, f.eks til en der ikke bruges. Er forstyrrelsen så væk, så er fejlen fundet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 15:23
øhh måske det er mig der ikke fatter det, men hvis jeg skifter kanal på tvet så ser jeg jo ikke parabol signalet, og det er kun der jeg har problemet aldrig nå jeg ser alm tv
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 15:53

Hvilken kanal TVet er stillet til har jo ikke noget at gøre med AV In.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 23:11

Jeg er desværre stadig ikke helt med. Jeg har kun problemer når jeg ser parabol som kører igennem min hdd og videre til tv. ikke når jeg ser alm tv via tuneren der er i tvèt og hvis jeg skifter kanal på mit tv så kan jeg jo ikke se min parabol.

men ja når jeg skifter kanal på tv så er forstyrelsen væk så det er sikker min tuner fra tv der går i mit signal fra parabol
Til top
Henning B Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 23:30
Hejsa.
Medmindre du bruger nogle ordentlige antennekabler vil jeg starte med at bruge lidt penge der.
Det er utroligt så stor forskel det kan gøre med nogle ordenligt skærmede kabler.
Det har jeg selv prøvet med meget stor forskel.

Mvh Henning
Benq W1060.Epson EH-TW7000 .Samsung BD-H8900. ONKYO TX-NR696. Harbo Sat 10, 5.2.1 Atmos og Klipsch R-112SW Sub. 110 tommer Hvid væg .
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2010 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af mimithorup mimithorup skrev:

Jeg er desværre stadig ikke helt med. Jeg har kun problemer når jeg ser parabol som kører igennem min hdd og videre til tv. ikke når jeg ser alm tv via tuneren der er i tvèt og hvis jeg skifter kanal på mit tv så kan jeg jo ikke se min parabol.
men ja når jeg skifter kanal på tv så er forstyrelsen væk så det er sikker min tuner fra tv der går i mit signal fra parabol

Tuneren i dit TV er aktiv og sender signal ud på SCART stik, selvom du skifter over og ser signal på SCART indgang fra parabol og HDD recorder. Og derfor blander det sig med indgangssignalet i dårligt skærmet SCART kabel.

Såvidt jeg kan forstå på beskrivelse af dit setup har du to SCART kabler, et fra parabol til recorder og et fra recorder til TV. Hvis det har virket OK tidligere, kan det skyldes at det ikke er samme kvalitet af kabler. Så det "gode" skal sidde imellem recorder og TV, det er sikkert her problemet er.

Mvh JørgenT
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu