Nu kender jeg ikke personligt Denon's DVD-afspillere, men har indtryk af, at de generelt har et ganske godt ry. Og med en god afspiller med en ordentlig scaler i og en DVD-film i god billedekvalitet, vil man ofte kunne opleve en forbedring af selve billedekvaliteten. Det hele bliver strammet lidt mere op, og man kan næsten blive helt afhængig af det.
Jeg har lige siddet og set filmen "Coach Carter" med Samuel L. Jackson på DVD, afspillet på Panasonic DMR-EH65, og opskaleret til 1080i. For pokker, det så fedt ud. Det er næsten noget af det tætteste, man med et opskaleret SD-signal kan kan komme ét eller andet, der minder om HD-billedekvalitet. Jeg glæder helt mig til at skulle gense filmen - denne gang afspillet på Philips DVP-9000S som med 720p kan levere et endnu bedre billede på mit plasma-TV. 576i? ...... 576p? Nej tak, ikke her - ellers tak!
Men som allerede foreslået her i tråden: Eksperimentér lidt med de forskellige muligheder og se, hvad du selv synes ser bedst ud på dit TV. Det er nemlig ikke en naturlov, at et 576-signal fra afspilleren automatisk giver det bedste resultat på dit TV. Sammenhængen imellem teori og praksis kan afhænge af mange forskellige ting. Og omvendt, så afhænger kvaliteten af opskaleringen jo helt og holdent af afspillerens formåen. Og naturligvis også til dels af DVD'ens kvalitet .....
Redigeret af musicus - 27-Januar-2007 kl. 09:58