recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC link problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPC link problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Duelund6 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: PC link problemer
    Sendt: 16-Februar-2007 kl. 19:02
Halløj derude.

Jeg har haft lidt svært ved at finde den information ang. mit problem, selvom der er en del emner omkring Kiss og deres link til cpmputeren.

Jeg har en DP-500 og koblet op til PC-link.
Webradio virker fint, Jeg kan se billeder fint, men når det kommer til at se film og høre MP3, hvilket er formålet med denne invistering, da jeg ønske at se mine AVI film i stuen, kommer problemet.

Når jeg prøver at afspille en film, kommer min Kiss dvd med beskeden: Please Wait. Jeg venter, men jeg ryger tilbage på listen over mine delte film. . .?

Jeg er koblet op på router med Kabel modem.
Jeg har fin adgang til Webradio

What gives? er der nogen der kan komme med et bud på en løsning.

Mvh. Mathias Duelund
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 19:26
Hej Mathias,
Du skal vel nok over i brugerforummet for Kiss, hvis det skal være rigtigt.

Er det virkelig en DP-500, du har købt? Ikke noget med 558?

Jeg har selv en Kiss VR og er stadig på en lyserød sky (Selvom jeg kæmper med mine børn om, hvad der skal slettes. Vi har 'kun' 300 GB på Kiss'en - slet, slet ikke nok. Derudover 850 GB på en NAS)

Jeg har downloadet programmet FreeKiss, som efter min mening er bedre - specielt, hvis man som jeg kører w2k.
Pc-link er jo noget, som (min) Kiss skal sættes op til. Den skal 'finde' en server. Det skal jeg faktisk hver gang jeg har haft min Kiss slukket. (Mine interne IP-adresser kører over DHCP) Så skal jeg gå ind i dén menu og finde 'Sørens pc' fx (Vi har 6 pc'er tilknyttet - on/off)
Er der ikke en menu under 'tools', hvor du kan sætte sådan noget op?
I en anden menu kan man så søge efter pc-link vært på Kiss'en. Her skal din pc være sat op til at kære fx. Freekiss med nogle delte filmmapper, og den skal være tændt og på netværket!
Når denne link er etableret kan du gøre dét, du ønsker!

Prøv dig lidt frem!
Venligst
^_^
Søren
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 19:30
Tusind tak for svaret, jeg prøver lidt at lege med Freekiss, jeg har igennem linjerne i andre forums fået den opfattelse at Kiss Pc-link ikke er den bedst application..

For at svare på dit spr. ang DVD. Så er den købt som dp500 og opgraderet til 508 :)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 19:36
Søren du er min, og min families redningsmand, FreeKiSS løste mit problem.

Til mange andre, der garanteret har haft problemer med Kiss og dens PC-link. Find af hvilket netkort som sidder i jeres DVD, da jeg var 2 uger om at finde ud af, at det netkort som sidder i DP-500 kun supporter Krydset netværksstik. Og var derfor tæt på at sende min DVD til reperation, da jeg mente at den måtte være i stykker, da den ikke gad at connecte til internettet :)..

Men tak Søren igen, for hjælp med at afspille film :).
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Duelund6 Duelund6 skrev:

Søren du er min, og min families redningsmand, FreeKiSS løste mit problem.

Til mange andre, der garanteret har haft problemer med Kiss og dens PC-link. Find af hvilket netkort som sidder i jeres DVD, da jeg var 2 uger om at finde ud af, at det netkort som sidder i DP-500 kun supporter Krydset netværksstik. Og var derfor tæt på at sende min DVD til reperation, da jeg mente at den måtte være i stykker, da den ikke gad at connecte til internettet :)..

Men tak Søren igen, for hjælp med at afspille film :).
Åha, nu bliver jeg helt flov

Jeg er jo selv ret ny på området, så det er jo om at give videre, når man ka'.
Det er dét medlemmerne i dette forum tit gør utrætteligt, og bagefter tager de så lige en religiøs diskussion om plasma vs lcd, eller også skriver de lige noget klogt om 'slanger' eller 'burn-in'.
Det her er faktisk et ret fedt sted
Venligst
^_^
Søren
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu