|
iPad Pro 11" eller 12,9" |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
du SKAL tænke på at workflow er anderledes. - Det er en ipad - ikke et desktopOS. - se den nyeste video fra Linus Tech-tips. Han gennemgår lige præcis de nye ting i ipadOS.
glem din usb-stick. brug cloudstorage i stedet. USB-sticks har det med at forsvinde, og det er bare ikke et medie man gemmer vigtige data på period. (hverken sikkerhedsmæssigt eller holdbarhedsmæsigt)
(og hvorfor i himlens navn ville du dog logge på e-boks for at gemme en pdf på en USB-stick? E-boks ER cloud storage, og indtil videre må man forvente at det er mere stabilt og vedholddende end levetiden på en usb-stick. Ellers er der nok en del offentlige instanser der vil blive ualmindeligt kede af det.) |
|
Alinity
Super bruger Oprettet: 20-Oktober-2016 Status: Offline Point: 279 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Claus.
Eksemplet med e-Boks var bare et eksempel. Jeg ville aldrig gemme noget fysisk fra en mail eller fx e-Boks, da det jo ligger mere sikkert der. Og kan godt se det var et dårligt eksempel, men det jeg mente, det var HVIS NU man har et PDF dokument som man er nødsaget til at gemme, for at tage med sig på et USB-stick, hvad så? Tror du en iPad Pro og iPadOS 13 kan erstatte en desktopOS i dag 100 % til mit forbrug? Det kræver selvfølgelig jeg ændrer mit workflow, ved ikke at gemme billeder fysisk på en harddisk/USB, og det må jeg jo så lære.
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
det er der kun 1 der kan svare på - og det er dig selv. - Det kommer helt og holdent an på den totale brug og behov. Så der er kun en ting at gøre - at prøve det af når det udkommer fuldt ud.
Vil det kunne fungere for mange? - ja det vil det sikkert, men man SKAL vænne sig af med "fil" tanken. selvom man nu får adgang til en "finder" og vil kunne begynde at flytte filer, så har du IKKE en folderstruktur på en ipad hvor du bare kan flytte filer frem og tilbage på. Det skyldes at der er vandtætte skodder mellem de forskellige applikationer, og alle data ligger i forbindelse med applikationerne. |
|
Alinity
Super bruger Oprettet: 20-Oktober-2016 Status: Offline Point: 279 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, og jeg aner virkelig ikke, hvordan jeg finder ud af, om jeg kan vænne mig af med tanken, om at at det ikke er filsystem nu, men alt skal laves via skyen. Men jeg tror da, når man vænner sig til det, så er det fint nok. Bare mig der er gammeldags, og stadig gemme alt via fysiske drev, hvor jeg kan omdøbe en mappe med den dato, hvor billederne er taget. Det kan man vel også i iCloud?
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |