Hej Alle
Da vi dagligt bruger både controlle og Ipeng (native) på en Iphone (min kones) til at styre vores Duet er det vel passende med et indspark.
A. Ipeng på Iphone kan ikke alle de "underlæggende" ting/indstillinger som man kan på controlleren. Personligt er det ikke et problem for os, da jeg altid foretager den slags justeringer direkte på (server)PC'eren der kører SC.............og det er efterhånden ret sjældent.
B. Ipeng på Iphone er absolut ikke langsommere end controlleren. Faktisk er det langt federe at browse mellem albums med Ipeng end det er med controlleren. (jeg har ca. 500 albums på en dedikeret low-power server-PC). Det er mulig at sagen forholder sig anderledes hvis man kører på et NAS-drev, selv om jeg umiddlebart har svært ved at se at det skulle være sådan.
C. Den (Ipeng) kan også lave playlister på samme måde som kontrolleren.
D. Man skal nok mere spørge sig selv om man kan leve med "touch-screen" interfacet på Iphone kontra det fysiske interface på controlleren. her tænker jeg især på volumekontrollen, hvor jeg helt klart foretrækker controlleren.
Min kone (det er hendes Iphone) deler ikke mine preferencer og bruger KUN Ipeng til at styre vores SQ-Duet.
E. Jeg har kun en SQ-receiver, man hvis man kører med flere ser det ud som om at Ipeng har et bedre interface til at styre dette end controlleren.
F. Hvis man allerede har en controller ser jeg ingen grund til at skifte, men står man for at skulle investere, vil jeg på det kraftigste anbefale at man prøver Iphone/Itouch med Ipeng set-up'et.
Hilser