Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Lynggaard
Bruger
Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 233
|
Emne: Lettere forvirret.... Sendt: 12-Juli-2004 kl. 00:49 |
Hejsa
Jeg har lige prøvet at læse mig igennem de forskellige fælleskøbs tråde til JVC, og jeg er eftethånden temmelig forvirret.
Jeg kan forstå der er 2 runder igang, og så vidt jeg kan se er runde 1 afsluttet, men hvad med runde 2 ??
Jeg har fundet nogle trpde hvor der står en deadline her i sidste uge,
men jeg kan ikke se hvilket af runderne det drejer sig om
Hvis jeg går ind på godpris.dk så har de ikke "recordere tilbud" i
menuen, men hvis jeg bruger linket direkte fra forumet så kommer jeg
godt nok ind på tilbudssiden og kan så vidt jeg kan se bestille
den ?
Kort og godt, hvad dælen er status ??
og er der nogen som ved hvordan JVC'en er den er sammenlignet med Philips HDRW 720 eller pioneers 720 ?
Specielt tænker jeg på billedkvalitet, live buffer?, støj
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
|
Sendt: 12-Juli-2004 kl. 00:59 |
Hej Lynggaard
Det fremgik vist heller ikke rigtig, men begge runder har været afholdt, så bestilling til den specielle pris er ikke længere mulig.
JVC'en antager vi er en lækker sag men rent faktisk gælder det samme som for de nye Pioneer modeller, ingen har set dem endnu.
JVC modellerne (MH20 og MH30) har Live Buffer.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
Lynggaard
Bruger
Oprettet: 09-Juli-2004
Point: 233
|
Sendt: 12-Juli-2004 kl. 01:12 |
Tak for det hurtige svar...
Glæder mig til at der er nogen som kommer med en anmeldelse, har det egentligt også bedst med at have set en et review først.
Kommer der mon snart et review af pioneer modellerne, nu hvor de kan
købes hos tapeconnection, mon så ikke i kan låne et eksemplar ?
|
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
|
Sendt: 12-Juli-2004 kl. 01:19 |
Hej Lynggaard
Lynggaard skrev:
Kommer der mon snart et review af pioneer modellerne, nu hvor de kan købes hos tapeconnection, mon så ikke i kan låne et eksemplar ? |
Jo. Vi får de første eksemplarer her på recordere.dk, men Pioneers nye harddisk-optagere kommer desværre først på markedet til august. De kan bare købes fra nu af, i forudbestilling.
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|
MMJ741
Bruger
Oprettet: 19-April-2004
Point: 77
|
Sendt: 26-Juli-2004 kl. 01:17 |
Lars skrev:
JVC modellerne (MH20 og MH30) har Live Buffer.
/Lars
|
Må man spørge hvad "Live buffer" er/betyder?
|
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7885
|
Sendt: 26-Juli-2004 kl. 07:39 |
"Live-buffer" betyder at lige så snart optageren er tændt, så optager den automatisk på harddisken den tv-kanal den er indstillet på. Hvis du så på et tidspunkt opdager, at der er et spændende program igang, så kan du uden videre spole tilbage, til starten af programmet og se programmet fra starten af. Du kan gå op til 3 timer tilbage på JVC's nye modeller, afhængig af hvad du selv vælger i indstillinger. På Panasonic DMR E95, er det 8 timer (her hedder det "chasing playback"). Som om det ikke er nok kan man på JVC's nye modeller gå tilbage i live-bufferen og så hvis man synes programmet er tilstrækkeligt spændende - starte en optagelse af det!! Det er helt vildt genialt!! (Om DMR-E95 kan lave live memory recording ved jeg ikke).
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
|
MMJ741
Bruger
Oprettet: 19-April-2004
Point: 77
|
Sendt: 26-Juli-2004 kl. 11:10 |
Forstår jeg det rigtigt, at man kan optage TV-programmer der blev sendt for 1-3 timer siden, som man ikke nåede at se!? (På hhv. DMR-E95 og MH30).
|
|
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 26-Juli-2004 kl. 15:02 |
Ja, man kan optage programmer "i fortiden" - i hvert fald på DR-MH30 - om man kan på Panasonic DMR-E95 er jeg ikke sikker på. Det er ret genialt, synes du ikke!!
|
Thorvald.
|
|
grunts
Bruger
Oprettet: 13-Februar-2004
Point: 112
|
Sendt: 26-Juli-2004 kl. 15:11 |
Jo måske er det, men maskinen skal vel være tændt og indstillet på den kanal man så evt. gerne ville have set noget på for 3 timer siden. Det er jo ikke alle kanaler den kan optage frit fra de sidste 3 timer.
Det er en god feature, men jeg tror ikke jeg vil komme til at bruge den vanvittigt meget.
Hvad er iøvrigt de væsentlige forskelle mellem JVC og Panasonics 160GB HDD - for jeg er efterhånden træt af at vente på JVC'en???
Grunts
|
|
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 26-Juli-2004 kl. 15:52 |
Ja, det kræver jo selvfølgelig at maskinen er tændt - men det er den også det meste af aftenen hjemme hos mig. Og så er den indstillet på yndlingskanalen, eller jeg indstiller den på en kanal, hvor jeg ved at der kommer noget, der måske er interessant - og så i nogle tilfælde har jeg oplevet, at jeg gerne ville have haft denne funktion - så det glæder jeg mig til, at DR-MH30 har!
De væsentligste forskelle på DR-MH30 og DMR-E95 er, at DMR-E95 har kortlæsere og det har DR-MH30 ikke. Til gengæld er timersoftware sammen med live-buffer softwaren en hel del bedre på JVC DR-MH30 end på DMR-E95. Desuden har jeg erfaring med at JVC har sror brugervenlighed og en rigtig god grafisk brugergrænseflade. Men ellers er det muligt at forskellene ligger i småtings afdelingen.
JVC'en skulle være lige om hjørnet - så der er ingen grund til at blive træt af at vente.
|
Thorvald.
|
|