|
Kopiering fra harddisk-optager til DVD |
Besvar |
Forfatter | |
janwigh
Ny bruger Oprettet: 28-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Juni-2023 kl. 08:00 |
Jeg har et problem, som jeg håber, at dygtige medlemmer af
denne gruppe kan hjælpe mig med at løse. Redigeret af janwigh - 16-Juni-2023 kl. 08:01 |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10429 |
Funktioner
Tak(1)
|
Har din DVD afspiller ikke mulighed for at ændre aspect-ratio, altså billedets størrelsesforhold, når du afspiller? Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
janwigh
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Flemming.
Tak for hjælpen - du har løst problemet for mig. Jeg prøvede at afspille dvd'en i programmet VLC og fandt ud af, hvordan man der kan ændre billedets størrelsesforhold. Og det var lige det, der skulle til for at få ting og personer til at se "normale" ud. Venlig hilsen Jan. |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(1)
|
I stedet for at brænde på DVD kan du muligvis overføre film til PC og USB harddisk, ved hjælp af DLNA streaming.
Ikke noget jeg selv har prøvet (har ikke optageren), bare tidligere læst om muligheden. |
|
Mvh. JørgenT
|
|
janwigh
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Jørgen.
Tak for dit forslag. Jeg har kigget lidt på artiklen, du sendte et link til - det ser rigtig spændende ud. Det bliver dog nok lidt for avanceret for mig, så indtil videre holder jeg mig til den lidt mere primitive fremgangsmåde, hvor jeg kopierer fra harddiskoptager til dvd, hvorfra optagelserne så kan indlæses i min bærbare. Venlig hilsen Jan. |
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4800 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du bruger DVD+ diske, så er det en kendt begrænsning, at disse ikke (ved overførsel fra recorder) kan bevare "16:9" flaget. Sådan var det i hvert fald, da jeg havde en Pioneer recorder.
Prøv i så fald evt. med DVD- diske i stedet for. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |