recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digitale kopier: Enhedsl. frems beslutningsforslag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigitale kopier: Enhedsl. frems beslutningsforslag

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Emne: Digitale kopier: Enhedsl. frems beslutningsforslag
    Sendt: 14-April-2010 kl. 18:28
Hej,

jeg har tidligere skrevet om problemet med digitale kopier og det faktum, at man skal bede antipiratgruppen om lov før man bryder en kopispærring og laver en digital kopi til eget brug af sine lovlige købte film.

Nu er der lidt nyt, så jeg tænkte at jeg lige ville opdatere jer:

I forsøget på at få ændret lovgivningen har jeg skrevet til kulturministeren og de forskellige partier i folketinget. Med mere eller mindre held ...

Men nu er endelig lykkedes at få et parti til at tage problemstillingen op i folketinget. 

Enhedslisten vil til efteråret tage sagen op med kulturministeren og fremsætte et beslutningsforslag, der en gang for alle gør det muligt at bruge vores mediacentre som de var tiltænkt uden først at skulle bøvle med tilladelser mv.

Enhedslisten har besvaret 10 spørgsmål omkring digitale kopier, ophavsret og §75c i ophavsretsloven:

Forsat go aften

Henrik Andersen

Redigeret af edtwodth - 14-April-2010 kl. 18:29
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 18:39
Er der ikke lige komme en afgørelse i amerikansk, som sige at disk DVD/CD skal ligge i afspiller for at kunne afspilles lovlig, så det svar som antipiratgruppen har givet dig, skulle så ikke gælde mere da afgørelse er komme efter dit svar fra antipiratgruppen.

Tro at det nu er antipiratgruppen, der er lidt forkert på den, måske skal vi igemmen en udlevering sag, før at man få afklaret hvad man må eller ikke må, også her i landet.

Måske skulle Lene Espersen ind over i denne sag, hun er jo så glad for at få udleveret dansk til retsforfølge i udlandet, så måske blive du den først dansker der blive udleveret til USA i en sådan sag.

For §75c gælde jo ikke mere efter denne dom.

Redigeret af Startrek - 14-April-2010 kl. 18:41
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 18:42
Hvad en amerikansk dom siger eller ikke siger har intet med dansk lovgivning at gøre...

Antipiratgruppen og vi andre hører under dansk lovgivning, og her skal du stadig, desværre, bede om lov før du laver en digital kopi af dine dvd'er
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af edtwodth edtwodth skrev:

Hvad en amerikansk dom siger eller ikke siger har intet med dansk lovgivning at gøre...

Tænk ACTA....Angry
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu