|
Hvem bør upscale |
Besvar |
Forfatter | |
palle2612
Bruger Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 108 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 31-December-2021 kl. 02:58 |
Fik så købt nyt tv.
For en uge siden havde jeg ellers troet at det ville blive LG GX som var outlet til omkring de 13k Så var det jo lige man så at LG G1 kom til 15k, ja så var valget jo let!! Kommer først 6.Jan. Jeg har lavet en tv væg hvor jeg har mulighed for helt skjulte kabler i væggen, derfor skulle det bare være Gallery G1’ern En ting slog mig lige her nu. Jeg kører jo apps (Netflix og hbo max, drtv og TV2) gennem LG’s egne apps på tv og det er jo så bare det!! Men jeg har en Dune HD Pro 4K som medieafspiller! Den kører pt pass thru på min Yamaha aventage rx-a2020. Alle mine film på Dune er blot full hd! Men hvad gør det egentligt at jeg kører 4K 23.976 igennem Yamaha til tv. Hvem ved hvad der er bedst til upscaling! Skal jeg bare lade dune gå full hd igennem og lade tv om scaling eller er jeg helt forkert på den om hvordan det virker, er der forskel?
|
|
65” LG G1
Marantz Cinema 60 AV-Reciever Dune HD Pro 4K Monitor Audio surround Phase Linear Aliante 12" LTD Sub. Earthquake ME320 sub plate amp |
|
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville helt klart lade dit TV gøre det.
Det er baseret på at dit nye TV bør være bedre end realtek rtd1295. Denne afspiller bruger samme soc som din afspiller : https://www.avsforum.com/threads/review-zappiti-duo-4k-hdr.2733001/ Men test det selv, og se hvad du kan lide.
|
|
.....
|
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Umiddelbart vil jeg også mene at tv-et vil gøre det bedre, men som Notfast skriver prøv selv.
Prøv også med dit atv, hvis denne er sat til sat til 4k som output, så bliver alt med lavere opløsning upscalet til 4k i atv. Det kunne f.eks. være HD film & serie etc. i Netflix - Disney - HBO som vil blive opskaleret. Så du kunne også prøve at sætte dit output i atv til 1080p "HD" så vil dit tv opskalere i stedet til 4K, her kan du også lave en test. Jeg prøvet dette på min gamle LG C9 77" mellem opskalering via atv og tv, når jeg stod tæt på, altså helt tæt på, hvis der skulle udpeges en vinder så var det tv-et, men forskellen var så minimal at det slet ikke kunne ses fra 1 meters afstand. Har i dag en 77" G1 og mit atv 4k gen2 står for opskaleringen. I øvrigt et rigtig lækkert tv som ligger helt ind til væggen, og du skal glæde dig...... Godt Nytår
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |