recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC opløsninger på LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC opløsninger på LCD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jacob42 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob42 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PC opløsninger på LCD
    Sendt: 04-November-2012 kl. 22:43
Hej folkens  Smile

Jeg købte for 5-6 år siden et 42" Philips (1080p) til min far som udskiftning for hans gamle 40" Medion, men hans foretrune opløsning på 1366x768 (ved PC brug) var utydelig og kun 1920x1080 stod skarpt på det nye tv.
Det endte med at jeg fik tv'et LOL

Min spørgsmål er så om jeg kan få et nyt LCD til ham som kører 1366 eller 1360 skarpt?
Nogen der har erfaringer med disse lavere opløsninger på 1080p tv'er? Og hvilke modeller kan anbefales?

Det skal være et 46" med dvb-c, mpeg4 og C+ (5000-7000 kr). Helst LCD, men LED ka' os komme på tale. 
Dlna, 3D, Smart osv skal ik bruges.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2012 kl. 23:15
Når hans foretrukne opløsning er 1366x768, så sætter du den til 1920x180 og justerer størrelsen på elementerne i stedet.

Win7: Højreklik på skrivebordet -> Skærmopløsning -> Gør tekst eller andre elementer større eller mindre -> Vælg 125 eller 150%

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jacob42 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob42 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2012 kl. 15:34
Tak for svaret Smile

Kendte faktisk ikke denne windows 7 feature, men testede den på min pc og kan se at tekst står helt fint og skarpt. Så hvis der ikke er noget dyk i kvaliteten pga. opskaleringen når man ser billeder/video, så er denne option jo helt klar brugbar.

Hvis der er nogen forslag til hvilke 46" LCD/LED der er "hotte" i disse dage, så hører jeg gerne Tongue
Det skal bruges 50/50 til normal tv og pc websurf. Og det må hellere være tykkere og mindre strøm besparende end have ghosting og andre mærkelige ting.

Cheers,
Jacob

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu