recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Thunderbird
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Thunderbird

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peer Juul Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-November-2022
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peer Juul Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Thunderbird
    Sendt: 27-Oktober-2023 kl. 15:58
Jeg bruger Thunderbird fra Mozilla som mail program på min Windows 11 PC.
Jeg ved ikke, om at jeg bruger dette forum er helt ude i hampen, men jeg kan ikke finde hjælp andre steder. 
For nylig opdaterede man Thunderbird til ny version 115. Efterfølgende fik jeg udfordringer.
LINKS i modtagne mails virker ikke længere og layout ser underligt ud. Jeg får også denne fejl i alle modtagne mails:

" Der blev ikke fundet en unik identitet, der matchede Fra-adressen. Meddelelsen bliver sendt med det aktuelle Fra-adresse og indstillinger fra identiteten (her står så mit navn og min mailadr.) "

Jeg kan også se i FRA kolonnen står den rigtige adr. på mail sender, men når jeg åbner mail er det mit navn, der står i FRA feltet.  

Jeg håber inderligt, at der er nogen herinde, der har oplevet det samme og kender en løsning.

Mvh. Peer
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2020
Point: 287
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2023 kl. 00:37
Har du den nyeste version? Du skriver kun 115

Jeg har version 115.4.1 installeret og har ikke de nævnte problemer.

Redigeret af Erik K - 28-Oktober-2023 kl. 00:37
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peer Juul Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2023 kl. 09:57
Ja, jeg har også version 115.4.1
Det er altså underligt, hvis det kun er mig, der oplever det.

Jeg har lige opdaget, at links virker, hvis de aktiveres i preview billedet, men altså ikke hvis jeg åbner mail i full screen.

Jeg har også nu opdaget, at jeg ikke kan svare på en mail; idet det er mit navn der står som afsender, når jeg åbner mailen.

Mvh. Peer

Redigeret af Peer Juul - 28-Oktober-2023 kl. 11:15
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Point: 2202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2023 kl. 11:22
Jeg kender ikke så meget til Thunderbird - men hvad med at afinstallere det, og så installere det igen, hvor du så henter det nyeste fra hjemmesiden? Godt nok bøvlet, i forhold til kontakter, medvidere.  Kontakter kan vel eksporteres til en fil først, og så importeres derfra igen?

Og så, næste gang, prøv at deaktivere dit antivirusprogram, når en ny opdatering rammer din computer. Af og til, kan det være nødvendigt.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peer Juul Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2023 kl. 11:29
Ja, jeg har tænkt tanken at afinstallere og hente igen, men jeg føler det er en noget bøvlet omgang, jeg håbede kunne undgås. 

Jeg bad ikke selv om en opdatering til ny version. Det skete bare uden min indgriben, så jeg havde ingen mulighed for at deaktivere mit virus pgm.

Men tak for svar.

Mvh. Peer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2023 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Peer Juul Peer Juul skrev:

Ja, jeg har tænkt tanken at afinstallere og hente igen, men jeg føler det er en noget bøvlet omgang, jeg håbede kunne undgås. 

Jeg bad ikke selv om en opdatering til ny version. Det skete bare uden min indgriben, så jeg havde ingen mulighed for at deaktivere mit virus pgm.

Men tak for svar.

Mvh. Peer

Det var øv - det med at skidtet selv opdaterede...... Prøv at se i indstillingerne i programmet, om dette kan ændres, så du selv skal vælge, hvordan det skal opføre sig.

Geninstallerer du, så skal du selvfølgelig ind og pille i evt. opdaterings-muligheder igen.

Redigeret af mnielsen - 28-Oktober-2023 kl. 11:51
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2023 kl. 05:49
Der står noget om problemer med links i Thunderbird på nedenstående side.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peer Juul Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2023 kl. 12:38
Tak for info. Det må jeg lige checke ud.

Det har jeg så gjort nu. Ingen af forslagene hjalp. 
Jeg tror faktisk, at årsagen er som jeg skrev i starten den gule fane nederst i alle modtagne mails:

" Der blev ikke fundet en unik identitet, der matchede Fra-adressen. Meddelelsen bliver sendt med det aktuelle Fra-adresse og indstillinger fra identiteten (her står så mit navn og min mailadr.) "

Jeg kan også se i FRA kolonnen står den rigtige adr. på mail sender, men når jeg åbner mail i full screen er det mit navn, der står i FRA feltet. Links og rigtige afsender er helt rigtige, når jeg ser mail i preview.

Mvh. Peer

Redigeret af Peer Juul - 31-Oktober-2023 kl. 13:25
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Peer Juul Peer Juul skrev:

Tak for info. Det må jeg lige checke ud.

Det har jeg så gjort nu. Ingen af forslagene hjalp. 
Jeg tror faktisk, at årsagen er som jeg skrev i starten den gule fane nederst i alle modtagne mails:

Jeg kan også se i FRA kolonnen står den rigtige adr. på mail sender, men når jeg åbner mail i full screen er det mit navn, der står i FRA feltet. Links og rigtige afsender er helt rigtige, når jeg ser mail i preview.

Mvh. Peer

Fik du undersøgt, om du selv kan bestemme, hvornår du vil opdatere? Så du evt. kan slå dit antivirusprogram fra, inden den begynder?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peer Juul Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2023 kl. 12:40
Ja tak, det har jeg fundet ud af.

Mvh. Peer
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu