Hey, håber i kan hjælpe.
Min far har et sony kdl37v4500 (ældre model) dertil modtager han Yousee digitalt via et CA-modul købt i en Sony Butik. Han benytter et Yousee kort, som han fik, da han i sin tid købte den grå Sagem boks.
Problemet består i, at han ikke længere kan finde TV3. Der har gennem den seneste tid været en del digitale forstyrrelser, men kanalen har altid været at finde. Nu er den som sagt helt væk, og kan ikke findes ved geninstallation af alle kanaler. Ud over TV3, er der også problemer med at modtage SVT1, SVT2 og SilverHD, disse kanaler ligger iflg. yousee i samme frekvensområde.
Da vi ikke selv kunne løse problemet, kontktede min far Yousee, som mener at problemet er, at det kabel han bruger fra, hvor signalet kommet ind i huset og til tvet ikke er "yousee Ready" kan det nu også passe? Ifølge TV'ets systemoplysninger, er signalet det modtager af høj kvalitet.
Min far bor i Esbjerg, og vi har prøvet at søge kanaler ud fra det gamle netværks-ID 561 og ud fra de nye, 600 og 601, men stadig uden resultat.
Er der andre som har haft lignende problem og evt. har en løsning?
Håber der er et klogt hoved der kan hjælpe
Morten (og far)