recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee modtagelse via CA-modul
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee modtagelse via CA-modul

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
~Damien~ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-September-2006
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee modtagelse via CA-modul
    Sendt: 19-Februar-2011 kl. 18:05
Hey, håber i kan hjælpe.

Min far har et sony kdl37v4500 (ældre model) dertil modtager han Yousee digitalt via et CA-modul købt i en Sony Butik. Han benytter et Yousee kort, som han fik, da han i sin tid købte den grå Sagem boks.

Problemet består i, at han ikke længere kan finde TV3. Der har gennem den seneste tid været en del digitale forstyrrelser, men kanalen har altid været at finde. Nu er den som sagt helt væk, og kan ikke findes ved geninstallation af alle kanaler. Ud over TV3, er der også problemer med at modtage SVT1, SVT2 og SilverHD, disse kanaler ligger iflg. yousee i samme frekvensområde.

Da vi ikke selv kunne løse problemet, kontktede min far Yousee, som mener at problemet er, at det kabel han bruger fra, hvor signalet kommet ind i huset og til tvet ikke er "yousee Ready" kan det nu også passe? Ifølge TV'ets systemoplysninger, er signalet det modtager af høj kvalitet.

Min far bor i Esbjerg, og vi har prøvet at søge kanaler ud fra det gamle netværks-ID 561 og ud fra de nye, 600 og 601, men stadig uden resultat.

Er der andre som har haft lignende problem og evt. har en løsning?

Håber der er et klogt hoved der kan hjælpe

Morten (og far)

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2011 kl. 18:45

Det kan meget vel skyldes, at det anvendte kabel er af for ringe kvalitet, så der derved er indstråling på det, så kanalerne ikke kan findes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
~Damien~ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-September-2006
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2011 kl. 18:57
Jo det kan det vel godt være, men det har som sagt virket upåklageligt før og tv'et siger at signalstyrken er høj. Så i mine ører lyder det ikke til at være problemet.

Indstråling er ikke et begreb jeg er bekendt med, men hvis det er tilfældet, ville det så ikke også give udslag i signal kvaliteten?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2011 kl. 19:13

Der er rigtig mange tråde her på forummet angående manglende modtagelse af netop de nævnte kanaler. Problemet blev løst ved udskiftning af kabel, til et af god kvalitet, der vil forbedre modtagelse, og udelukker indstråling fra Terrestiske sendere i bestemte områder af landet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2011 kl. 20:09
Oprindeligt skrevet af ~Damien~ ~Damien~ skrev:

Min far har et sony kdl37v4500 (ældre model) dertil modtager han Yousee digitalt via et CA-modul købt i en Sony Butik. Han benytter et Yousee kort, som han fik, da han i sin tid købte den grå Sagem boks.

Problemet består i, at han ikke længere kan finde TV3. Der har gennem den seneste tid været en del digitale forstyrrelser, men kanalen har altid været at finde. Nu er den som sagt helt væk, og kan ikke findes ved geninstallation af alle kanaler. Ud over TV3, er der også problemer med at modtage SVT1, SVT2 og SilverHD, disse kanaler ligger iflg. yousee i samme frekvensområde..

Min far bor i Esbjerg, og vi har prøvet at søge kanaler ud fra det gamle netværks-ID 561 og ud fra de nye, 600 og 601, men stadig uden resultat.
...Morten (og far)

Der skal bruges netværks-id 601.

Hvorfor bruger I CA-modul og kort? De digitale kanaler i tv-pakken leveres vel også i Esbjerg ukrypteret? Prøv uden!
Ca-modul og kort behøves kun hvis I vil modtage betalingskanaler.
I øvrigt er det rigtigt at manglende kanaler kan skyldes dårligt antennekabel eller stik/samlinger uden metalkappe.

Redigeret af Vilhelm - 20-Februar-2011 kl. 00:03
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu