|
IPTV YouSee - Boks der kan vise signalet |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
jep, men du kan sideloade yousee appen til android til samme kvalitet som på rene android bokse....
Redigeret af miri - 04-August-2018 kl. 13:15 |
||
miri
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
YoinkZ
Ny bruger Oprettet: 03-August-2018 Status: Offline Point: 7 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Løsningen jeg har igennem Yousee nu,er med netgem bokse. Disse modeller kan man ikke længere få hos yousee. Når man sætter disse bokse til, skal man bruge sit brugernavn og password for at kunne se sine kanaler, i hvert fald når man har net stik i. Jeg har ikke testet med coax da jeg ikke har trukket kabler rundt i huset til det. Jeg antager denne netgem boks også er noget Linux. Det virker også fint, men den dag min boks brænder af, så kan jeg ikke få en ny, da yousee som sagt er holdt op med at benytte dem.
Jeg forstår bare ikke der siges at jeg Skal have en boks? Altså jo til afspilning, men jeg kan også slukke samtlige bokse og pille netstiklet ud af dem og fortsat så kan jeg tage min telefon på mit Wireless og benytte yousee appen og haps, så kan jeg se samtlige kanaler, både grund plus bland selv. Så lad os antage jeg ikke vil opsnappe hvad end yousee i samarbejde med fiber udbyderen sender på det IP baserede net fra centralen og ud i mit lille hvide modem. Jeg vil derimod bare have en Android boks der kører enten 6 eller 7 og med den full blown Google Play Store. Så burde jeg vel kunne hente yousee appen, logge ind og benytte den præcis på samme måde som på min telefon eller tablet?
Redigeret af YoinkZ - 04-August-2018 kl. 22:40 |
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der skal haves en boks for at kunne bruge App'en der er til Android TV OS, da den er lavet til at køre sammen med den. App til Telefon/Tablet er ikke på Android TV platformen.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Redigeret af miri - 05-August-2018 kl. 00:59 |
||
miri
|
||
YoinkZ
Funktioner
Tak(0)
|
|
Radiomanden, det er netop derfor jeg Ikke vil kører Android TV fordi jeg er klar over appen ikke eksisterer :)
Miri, det er selvfølgelig det jeg er bange for. Nå, men det var også hvis en lige kunne række hånden i vejret og sige, den Android box kører jeg med og det spiller bare. Jeg må prøve et par stykker og se hvordan det tager sig ud. Foreløbig tak alle sammen.
|
||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Mvh. JørgenT
|
||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
JørgenT - læs hans indlæg igen. Huset ER jo bygget, og der er ingen antenneforbindelse IND i huset, og heller ikke RUNDT i huset.
|
||
YoinkZ
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg må ærligt erkende at jeg magter ikke skulle til at bore eller lave synlige lister når jeg nu har gemt alt i vægge med udtag bag tv og rundt omkring på steder jeg fandt bedst. Jeg er klar over jeg skulle have lavet det i rør hvor jeg så kunne skyde ekstra kabler igennem, men det er altid nemt at være bagklog.
Derudover synes jeg bare det er ærgerligt at yousee ikke kan levere den samme løsning som jeg havde hos Waoo hvor jeg faktisk synes både boks og kvalitet på billedet var bedre end det jeg har nu. Det kan uden tvivl være jeg ville få skarpere billede med antennesignal end det jeg har nu IP baseret, men kan bare ikke forstå de ikke kan når Netflix med andre kan.
|
||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
mine forældre bor i kolding og havde stofa TV som de faktisk var glade for. men Stofa solgte alle kunderne til Yousee, men Yousee var ikke i stand til at levere samme type løsning/genbruge eksisterende løsning på adressen, så al TV skulle være IPTV baseret også. Den dag i dag (det er måske 4-6 år siden nu ) har de stadig utroligt store problemer med at få leveret et "stabilt" billede uden udfald.
Yousee hverken kan eller vil ændre noget. normalt burde løsningen ikke have nogen relevans for om du ville få et "skarpere" signal (selvom det ord ikke eksisterer. Det drejer sig reelt alene om bitraten af billedet og ikke noget andet, så længe signalet er "stabilt".) Men generelt vil det være ca. samme bitrate og dermed identiske mængder af data der vil blive sendt til din afspiller hvad enten det er alm kabelbaseret eller IPTV. Al TV ligger et sted mellem 5-15mbit/s. afhængig af kanal, og udbyder.
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |