|
Ny antenne på loft i stedet for tag |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | |||
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Nok dig, der er rigtig på den - og mig, som er forkert på den....... |
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
![]() |
|||
koden ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
||
I behøves ikke køre den længere ud nu. Jeg har fået svar nok.... Tak alle :-)
|
|||
Ubiquity Unifi
Zyxel Hiper router US-16-150 4 x AP PRO |
|||
![]() |
|||
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2240 |
||
![]() ![]() Redigeret af mnielsen - 05-August-2024 kl. 17:36 |
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19558 |
||
Med 5 km til senderen spiller vejret ikke meget ind. Jeg har cirka 10 km til Brundt/Lyngå/Hadsten senderen og en simpel gammel “TV2 antenne” på inde under tegltaget. Det virker perfekt. Har under tegltaget også en 5 elementers FM antenne (fuck den er stor i forhold til!), der peger mod søsterhøj, hvor der så er cirka 25 km til. Her går det også helt fint. Klaus
|
|||
![]() |
|||
||
Redigeret af mnielsen - 05-August-2024 kl. 20:01 |
|||
|||
![]() |
|||
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
||
Det er da intet mod den FM-antenne jeg selv byggede, tilbage i start 90'erne. ![]() Det var efter en byggevejledning i High Fidelity. Det var en træregel, hvor elementerne blev monteret på, mener den var lige omkring 3 meter lang. ![]() Den lå på mine forældres loft, og fangede problemløst Radio Viborg - fra Fredericia. Dog med en fremragende tuner foran. |
|||
![]() |
|||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4863 |
||
Jo flere elementer der er på antennen, jo bedre fanger den signaler. Jeg startede selv ud med en 3 m lang tysklands antenne på loftet til at tage DR og TV2 ned med, det gik meget fint
![]() |
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
![]() |
|||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7123 |
||
Som Radioamatør er en 3 meter lang antenne meget lille
![]() |
|||
![]() |
|||
||
hansie!!! Nu går du jo en helt tredie vej..... Din (Radio)amatør... Nåh, men jeg har lige oprettet en ny tråd til formålet. Nok bedre - så kan en admin rydde op her, hvis det er. Men så må I andre brugere først lige kopiere teksterne over i nye indlæg ... Den er her DX, radioamatør, Off Topic:
|
|||
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |