|
Udrydde spam agtige windows meddelelser? |
Besvar | Side <1 345 |
Forfatter | |
bingoking
Bruger Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger Chrome som trådstarter og er ret glad for det efter mange år som Firefox bruger.
Hvis du skal undgå den slags ubehageligheder, vil jeg anbefale at du installerer installer ublock origin, så burde de fleste af den slags link være blokeret. Og så hold øje med hvilke andre add ons der kører. |
|
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7885 |
Funktioner
Tak(0)
|
Well - så hvis jeg kommer til at åbne en "dårlig" hjemmeside, så kan jeg trykker på den ublock knap og så blokeres den?
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
bingoking
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, sådan fungerer det ikke... Det er ikke en 100% sikkerhed mod at du ved en fejl klikker på noget du ikke skulle have gjort.
Den blokerer bare reklamer og falske pop-ups. Men den gør det til gengæld virkeligt godt.
Redigeret af bingoking - 08-Maj-2023 kl. 07:17 |
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Aaah ok, på den måde. :-)
|
|
Thorvald. |
|
bingoking
Funktioner
Tak(0)
|
Ja. Og som et plus, så er den også god til at springe reklamerne på Youtube over.
|
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Nå ok - hvordan får man den til det? Skal man bare installere fra det link du sendte og så er det, det? Eller skal man gøre noget mere?
|
|
Thorvald. |
|
Furry
Guld medlem Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1087 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan også bare Under indstillinger i Chrome deaktiverer at websider må sende dig notifikationer. Du behøver ikke installerer noget |
|
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
|
bingoking
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, den installerer sig som en "extension" - et slags ekstra program til Chrome, der undersøger de sider du kigger på for om der er reklamer og andet, og så skjuler den det. Hvis du f.eks. kigger på bt.dk er det en helt anden oplevelse. Og Recordere.dk og mange mange andre. Hvis du vil se om du uheldigvis skulle have nogen add-ons aktiveret du ikke ved noget om, kan du skrive chrome://extensions/ i adressefeltet. Den kan også findes ved at trykke på menuen (de tre prikker oppe højre hjørne af dit vindue) -> more tools -> extensions (undskyld, men min er på engelsk). Redigeret af bingoking - 08-Maj-2023 kl. 10:58 |
|
Thorvald
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har kun Google docs offline og OneTab. Sidstnævnte bruger jeg aldrig, så den kunne jeg egentligt godt slette. Den første - det ved jeg ikke rigtigt.
Men nu vil jeg lige prøve ublock.
|
|
Thorvald. |
|
Cesar
Ny bruger Oprettet: 12-Oktober-2022 Status: Offline Point: 4 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ganske let at skifte browser. Den nye kan importere dine bogmærker mm. fra Chrome. Ang.dit spørgsmål, du har fået spyware installeret. Det kan let fjernes med et antispywareprogram. Kan ikke huske nogle navne da vi ikke har haft spyware i mange år.
|
|
yahooboy
Bruger Oprettet: 17-September-2017 Sted: - Status: Offline Point: 208 |
Funktioner
Tak(0)
|
Desværre blokerer ublock ikke for Google's dataindsamling (selvfølgelig undtaget det som indsamles via reklamerne)
|
|
Furry
Guld medlem Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1087 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ikke spyware, derfor behøves der ikke at installeres antispywareprogram Beskeder fra websider er en funktion i Chrome, det kan deaktiverer i Chromes indstillinger. |
|
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
|
Besvar | Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |