|
F/UTP -S/FTP -U/UTP |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | |
caddy83
Junior bruger Oprettet: 07-Juli-2014 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tyder på alle bruger uskærmede UTP kabler uanset om de ligger i tomrør eller sammen med strøm kabler i privaten
Tak for alle svar
|
|
thomnico
Super bruger Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 491 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hep,
jeg smider Cat6 S/FTP i min nye tilbygning. hvorfor? Ja det overkill i dag, jo... jeg gider bare ikke skulle pløkke muren op igen om 5-10 år når der kommer en ny trådløs frekvens der laver rod i noget eller når alt har en højere bitstream osv. Dertil kommer jeg også til at køre en del POE. Merprisen synes jeg ikke gjorde noget for de 300m jeg bestilte. en enkelt VIGTIG kommentar til trådstarter, som ikke er adresseret endnu. sørg for du køber solid med en diameter på minimum 0,5mm. Min den gamle og jeg, har smidt en del installationer og hvis det er flettet eller 0,3mm.. så kan du simpelthen ikke få det til at sidde godt nok i de faste stik. blot et råd
|
|
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080 Center: XTZ Spririt 6 Front: XTZ Spririt 6 Bag og side: XTZ Spirit 2 Sub: B&W AW610 Receiver: Marantz SR7008 |
|
caddy83
Junior bruger Oprettet: 07-Juli-2014 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu snakker vi en del om hvis kablet ligger tæt med strøm kabler, jeg tænker alle net kabler hvis man tænker bag TV bord, tomrør eller lign. Vil krydse et eller flere strøm kabler de ligger op af, stik dåse eller andet over kort afstand.
|
|
Fortyfive
Ny bruger Oprettet: 28-September-2021 Sted: Nyborg Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køb det bedste, jeg har cat 8 skærmede kabler, de understøtter vist op til 40 Gbit, voldsomt overkill, det ved jeg, men når man nu alligevel skal købe nye
|
|
kirkholt
Ny bruger Oprettet: 25-Februar-2008 Status: Offline Point: 15 |
Funktioner
Tak(0)
|
Enig:
Permanente kabler bør være stive/solid, ikke bløde/flettede/stranded. En anden vigtig detalje, især hvis man køre POE, er at kablerne bør være ren Kobber/CU, IKKE aluminium overtrukket med kobber/CCA |
|
Stoffer1987
Guld medlem Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 655 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du alligevel skal trække nye/udskifte eksisterende kabler, så er der ingen grund til IKKE at gå med en nyere standard. Eks. cat 6a.
Prisforskellen på cat5e og eks cat6a, er minimal.
|
|
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |