|
Beolab 8000 tilslutning til receiver uden preout? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har selv en ældre model, Denon AVRX4000 - afløser må vist være AVR X4500H:
Ellers ser det ud til folk herinde også savler over Marantz og Yamaha ved ikke lige hvilke model numre der opfylder kravene. |
|
Mvh. JørgenT
|
|
metalmickey
Junior bruger Oprettet: 29-Marts-2012 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for tippet 👍
Umiddelbart ser problemet med at de slukker/tænder til at kunne løses ved at skrue op for signalet på boksen fra Sounds Heavenly, men det skaber så et andet problem, nemlig at højttalere altid vil stå tændt og give støj når receiveren er slukket. Det jeg så tænkte, var om man kunne bruge en strømspareskinne med usb, og så tilslutte usb kablet til receiverens usb indgang og ellers sætte receiver og højttalere i skinnen. Så burde højttalernr slukke helt når receiveren også slukkes.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Klaus
|
|
Peter Pan
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
Funktioner
Tak(0)
|
@ metalmickey. Napper du den Marantz SR 5011 som Klaus linker til, Se hvordan på YouTube video. - Tryk here.
Redigeret af Peter Pan - 18-Januar-2020 kl. 07:48 |
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
metalmickey
Junior bruger Oprettet: 29-Marts-2012 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
|
Receiveren fungerer fint med 5v strøm fra usb porten, så er det ikke lige før at dette kabel kan bruges sammen y kabel adapteren: http://www.av-connection.dk/?PGr=6497 (AV-advance Stereo MiniJack med USB trigger kabel til B&O Powerlink)
Min tanke er så at tilslutte denne til powerlink y-adaptoren, og så enten sætte en minijack -> phono adaptor på minijack stikket, eller også klippe stikket af, og lodde 2 phonostik direkte på. Det burde vel låse problemet? Som jeg har kunne læse på forumet, er det triggeren, som i sidste ende er løsningen til at holde højttalerne 100% aktive under brug? Redigeret af metalmickey - 19-Januar-2020 kl. 13:26 |
|
metalmickey
Funktioner
Tak(0)
|
Opdatering: Løste dette ved at benytte USB-porten som trigger port sammen med AV-advance Stereo MiniJack med USB trigger kabel til B&O Powerlink + powerlink y-adaptor + minijack to phono adaptor :)
Tak for hjælpen alle sammen 👍
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |