recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hakker i slutningen!!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHakker i slutningen!!?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
82pj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Januar-2010
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Hakker i slutningen!!?
    Sendt: 10-Januar-2010 kl. 13:46
Hej..
Håber der er nogle der kan give et godt råd.
Mange af mine film er begyndt at hakke og nogle gange gå helt i stå!!!
Bruger A-Grade DVD-R 100 stk. Fullface printable 4,7 GB 120 MIN og har lige købt en helt ny brænder.
Brænder mine film ved 12X og plejer ikke at have problemer med det.
Er der nogen der kender til det problem og måske kan hjælpe mig?
Er der andre der har prøvet disse skiver, de er købt på billigdvd

På forhånd tak Smile

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 14:52
Prøv at købe Verbatim DVD+R eller DVD-R i stedet, og brænd ved 8x.

Da du allerede har "A-Grade" skiverne, kan du prøve at brænde dem ved 8x, da det ikke koster andet end tid at prøve; men jeg gætter på, at du skal have bedre kvalitets medier.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 14:52
Jeg kan godt forstå at den går galt med SÅ høj en brænde hastighed, nedsæt din brænde hastighed til kun at køre på 4x, det hjælper gevaldigt, for ved selv 8x som DrageMester anbefaler kan det stadig gå galt, bufferen kan løbe tør for data (buffer underrun) og det kan skabe brænde fejl

Men ved 4x løber bufferen ikke tør for data og du får en gnidningsløs brænding hele vejen igennem, det med at det tager lidt længere tid at brænde må man så leve med.
Bufferen skal helst ligge på mellem 95-100% hele tiden når man brænder.

Men som han også tipper på, det er at bruge andre medier som eks. Verbatim, men selv ved dem hold det på kun 4x brænding grundet bufferen.

Redigeret af Aspagilus - 29-Januar-2010 kl. 14:56
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Jeg kan godt forstå at den går galt med SÅ høj en brænde hastighed, nedsæt din brænde hastighed til kun at køre på 4x, det hjælper gevaldigt, for ved selv 8x som DrageMester anbefaler kan det stadig gå galt, bufferen kan løbe tør for data (buffer underrun) og det kan skabe brænde fejl

Men ved 4x løber bufferen ikke tør for data og du får en gnidningsløs brænding hele vejen igennem, det med at det tager lidt længere tid at brænde må man så leve med.
Bufferen skal helst ligge på mellem 95-100% hele tiden når man brænder.

Men som han også tipper på, det er at bruge andre medier som eks. Verbatim, men selv ved dem hold det på kun 4x brænding grundet bufferen.

Med moderne maskiner løber bufferen ikke tør ved DVD brænding på 8x eller endda højere, og hvis bufferen løber tør nogen få gange, har det ingen betydning for resultatet; for nogen brændere har det betydning hvis bufferen løber tør hundredevis af gange, men det sker kun hvis man virkelig giver maskinen tæsk ved f.eks. samtidig brænding til flere drev eller fuld virusskanning af harddisk samtidig med brænding.

Derimod giver brænding af DVD+/-R single layer medier ved 4x eller langsommere hastighed næsten altid et dårligere resultat (PIE, PIF, Jitter) end brænding ved 6x, 8x eller 12x ved moderne desktop brændere og medier. Jeg anbefaler derfor at man ikke brænder ved 4x, med mindre man selv er i stand til at foretage PIE/PIF/Jitter skanning, og skanning viser at dette giver et bedre resultat.

Ved brug af en laptop eller ekstern slimline brænder, kan det dog være en fordel at brænde langsommere end maks. hastighed (8x).
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 02:05
Har aldrig haft problemer ved 4x brænding på Verbatim med min Pioneer DVR-111, heller ikke den DVR-109 jeg havde før den.
Svaret er nok at der er forskel på hvordan at de forskellige mærker af brændere opfører sig, hvis der vitterlig er folk derude der har haft bøvl med disks der er brændt ved 4x på deres DVD brændere.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu