recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xioami tv box s 2 gen eller chromecast 4k
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Xioami tv box s 2 gen eller chromecast 4k

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Xioami tv box s 2 gen eller chromecast 4k
    Sendt: 21-Oktober-2024 kl. 11:52
Min søn står for at skulle købe sin første streaming device.
Han har selv sparet op, og som 10 årig betyder det ikke nødvendigvis han hr sparet mange op.
Han har snuset sig ind på en af de to nævnte bokse. Men er der andet i samme prisgruppe han skal kigge efter?
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Point: 1657
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2024 kl. 12:11
Med forbehold for at det er et par år siden, så har jeg haft den Xiaomi boks. Den returnerede jeg fordi den havde problemer med lyd/billede sync. Den kan jeg ikke anbefale.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2024 kl. 12:49
Hej.

Hvis han skulle løbe tør for hukommelse i chromecast 4k, kan han bare gøre lige som mig.
Købe et Y-kabel og udvide med en USB Stick.

Hilsen Carsten.

Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-December-2009
Point: 206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2024 kl. 11:33
Det lyder som et godt og sundt princip at lade barnet selv spare op til den enhed, han måtte ønske sig. Men opfordre ham i stedet til at spare op til en Apple TV 4K. Oplevelsen er så meget bedre (har selv Apple TV 4K og Chromecast med Google TV 4K). Han undgår laggy menuer, får mere lagerplads, ingen hakkeri i afspilningen, lang levetid med løbende opdateringer, og han undgår ikke mindst at blive eksponeret mod reklamer i brugerfladen.

Korrigerer man for levetid og den bedre brugeroplevelse, vil jeg påstå, at Apple TV 4K er det billigste produkt.

Redigeret af jensoest - 22-Oktober-2024 kl. 11:35
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2024 kl. 19:55
Min nevø har den nævnte Xiaomi-box - han har ikke problemer med at sync af tale og video. Han bruger den mest til YouTube, DR, Pluto Tv, Plex og lignende i samme prisklasse (dvs. gratis). Både FHD og 4K. 

Der er tale om Mi Box S 2. gen 4K, der kom på markedet for halvandet år siden.

Mht reklamer (som så bare er et billede) på startsiden, så kan man nemt slippe for dem ved at installere en anden launcher. f.eks. Projectivy. (findes i Google Play Store)

Med Smart Tube kan han i øvrigt også slippe for reklamer på YouTube og få en langt bedre afspiller (findes ikke i Google Play, men her: https://smarttubeapp.github.io/)

En lignende box i samme prisklasse er Strong Leap S3, der dog har en lidt svagere processor, men til gengæld mere internt lager (16 GB), ethernet-stik og angiveligt en bedre remote. 

Og ja, Apple TV er helt sikkert bedre - det er Shield TV også - men de er så tre gange så dyre.

Redigeret af longjohn2 - 22-Oktober-2024 kl. 19:57
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4580
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2024 kl. 07:40
Kig eventuelt på noget brugt. Der er penge at spare.

Jeg vil også slå et slag for Apple TV 4K. Det er ærgerligt at lave en fejlkøb for så at skulle ud og købe igen om nogle år, særligt når pengene er få.
Til top
Uffebg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: Aarhus
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Uffebg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2024 kl. 15:32
Boksen jeg anbefalede er nu til salg på Amazon de til 148 € hvilket er horribelt dyrt i forhold til $49 i USA. En Strong leap boks som allerede er nævnt er nok bedste bud pt.

En Thomson Streaming Box Plus 270 kunne være et bud. Den er lige kommet på markedet i EU, men har været på det Amerikanske i noget tid som Onn 4k Pro https://androidpctv.com/thomson-streaming-box-plus/ (læs evt. mere om den på Reddit).

En brugt Apple TV 4k/Nvidia Shield kunne også være en god mulighed.

Redigeret af Uffebg - 27-Oktober-2024 kl. 13:33
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu