|
Akustik i lejlighed |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||||
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Okay - som hvad, f.eks.?
Okay - hvilken slags? Halve svar er altså ikke særligt nyttige.
|
||||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||||
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvis du ikke allerede har gjort det er gardiner noget af det nemmeste og billigste akustikbehandling du kan gøre. De behøver ikke engang være særligt tykke for at give effekt, men jo tykkere jo bedre.
Du kan lave billige "akustikbilleder" ved at gå på kompromis: i stedet for motiver kan du købe stof med et mønster du og konen synes om. Køb nogle 50mm rockwoolsbatts, pak dem ind i Vita-Wrap (madpakkefolie!) og pak dem dernæst ind i stoffet. Hvis du synes de er pæne nok sådan kan du hænge dem op som de er, eller du kan lave pæne trærammer. Lyder måske som et større job, men tager seriøst ikke mange timer at lave, og cost/benefit forholdet er formidabelt.
|
||||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Loft/væg paneler, plader osv. Hvis du kigger på de forskellige forhandlere, så viser de nogle gange video af forskellen før/efter montering af loft/vægpaneler. Se fx her: https://www.alpha-akustik.dk/foer-og-efter De bruger ikke tæpper
https://www.bolius.dk/god-lydkvalitet-og-akustik-i-dine-rum-18357 Næver lyddæmpende maling. Jeg mener, (beklager det halve svar), at bla også Alpha Akustik også nævner noget omkring det at male deres akustikplader, muligvis fra en anden forhandler af samme type akustikregulerende plader. Redigeret af Kandersen - 22-Januar-2021 kl. 14:57 |
||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Fibrotech er så væsentlig billigere, end Woodup:
https://fibrotech.dk/vare/akustikpaneler-206-x-600-x-2400-mm-4/ Redigeret af Flippo - 22-Januar-2021 kl. 15:27 |
||||
Ning
Guld medlem Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Prøv at se på de løsninger du kan få hos Lasertryk.dk
Syntes ikke det er vildt dyrt.. Du kan få trykt egne motiver (datteren?) på panelerne som kan fås i mange størrelser.......
|
||||
Ning
|
||||
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1106 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Vi havde samme problem i vores stue, fantastisk ekko hvis man er til den slags 😉 men har løst det med gardiner fra Ikea, mener vi gav 269,- pr stk. Har ialt sat 4 op, faktisk blevet hyggeligt (syntes vi selv) men en billig løsning med stor effekt, når vi går ind i stuen mærker man straks at der er ro...
|
||||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |