|
Hvem kalibrerer TV? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg ser da også opslaget, men åbenbart det sidste “nye” opslag, som så er nogle år gammelt.
|
||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||||
Samsung_M
Super bruger Oprettet: 27-Januar-2007 Sted: Randers Status: Offline Point: 295 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Glimrende citat fra brugeren med B&O TV hvori der er anvendt 3. parts panel som B&O givetvis har brugt både tid og ressourcer på at kalibrere til deres foretrukne visningsmodus. Selvfølgelig giver en ordentlig og korrekt gennemført kalibrering af et (kvalitets)panel mening.
|
||||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12327 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ja, B&O kalibrerer deres displays meget korrekt. Det er en del af det man betaler for. Før i tiden kalibrerede de med vilje efter en forkert standard, fordi deres målgruppe mente det så pænere ud, men, så vidt jeg har fået at vide, kalibrerer de korrekt i dag.
Der kan argumenteres for at kalibrering er mindre relevant i dag, end det var for 10 år siden, da et godt OLED indstillet til Filmmaker Mode og med måske et par andre, mindre ændringer i indstillingsmenuen når meget, meget langt mod det korrekte billede. Gevinsten ved at have en professionel forbi vil måske være forsvindende lille, og det har da nok også været med til at tage livet af de allersidste kalibreringsforetagender her i landet. Personligt ville jeg ikke bruge pengene, efter jeg havde købt et (Panasonic) OLED, som jeg vidste kommer meget, meget langt med få klik på fjernbetjeningen. Nu har jeg dog også både måler og mønster-generator, så jeg ville selvfølgelig nok blive nysgerrig og se hvor korrekt det var alligevel... Redigeret af Naiera - 17-Juli-2024 kl. 16:34 |
||||
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon |
||||
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Så er tv kalibrering startet op igen, men ikke i samme tempo som tidligere, så lidt ventetid kan forekomme.
|
||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |