|
Nyt 85/86 tommer tv. |
Besvar |
Forfatter | |||
JSP
Bruger Oprettet: 19-Juni-2018 Status: Offline Point: 51 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-August-2024 kl. 23:30 |
||
Jeg har besluttet mig for at opgradere fra 65 tommer til 85/86.
Jeg har også besluttet jeg max må bruge 9000 kr. Jeg er med på der er lang vej hjem i forhold til det bedste af det bedste, men jeg har lige nu et ret gammelt Samsung 65 tv, jeg er meget tilfreds med. :) Her er mit spørgsmål så. Jeg har kig på er Lgur7600 til 7500 kr. og et LGUR7800 til 8500 kr. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af forskellen på de to andet at den ene koster 7500 og den anden 8500? Og er det er godt tv til mit behov med det jeg skriver før? Jeg ser primært streaming og indimellem (sjældent) spiller jeg ps5 Derudover vil jeg meget høre om der er TV i denne prisklasse jeg hellere skulle kigge på? På forhånd tak :-)
|
|||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7090 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Bare bemærk at LG laver noget af det dårligste i LCD verden da de bruger IPS paneler
Men kik på dem før køb og vurder om det er OK for dig
|
|||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4585 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
UR7600 og UR7800 er teknisk set samme TV. De er begge varianter af UR7500. Der er måske en forskel på farven, foden eller noget andet kosmetisk. I TV-databasen kan du se, hvilke alternative modelnavne diverse TV-modeller sælges som. Her LG UR7500 https://www.flatpanels.dk/lg_ur75_2023.php
Jeg vil dog fraråde LGs LCD-modeller (og "QNED") idet det er kontrastsvage IPS LCD, som hansie også påpeger. Kig dig i stedet om efter et VA LCD panel. Jeg vil anbefale at holde øje med, hvilke TCL og måske Hisense TV, der kommer på tilbud. Det er pt. her man får mest valuta-for-pengene ift. LCD TV, særlige de store af slagsen.
|
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4715 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg skulle netop til at foreslå et TCL TV, som får bedre score end andre TV i prisklassen.
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
JSP
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvor er det skøn og brugbar viden i begge kommer med.
Mit problem med TCL er dog at jeg har et i soveværelset og det vil simpelthen ikke tage imod min Soundbar… så den har jeg sat til i stuen til mit Samsung TV. Jeg er ellers helt enig i, at TCL er fine. Holder mig fra LG så. Hvad med Samsung? Har de nogle i den prisklasse der er gode til mit meget lille behov. Jeg er ikke så “besværlig” mht. billede osv. Bare det er godt, behøver det ikke være sublimt. Det har jeg forståelse for, når budgettet ikke er større.
|
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4715 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det lyder jo ikke godt. Har du kigget i menuen hvor du kan vælge lyd udgang?
Lige pt er det TCL der er inden for dit budget. Men vent til november, BF er som regel der hvor man kan gøre en god handel. Der er en god oversigt over modeller her: Og på samme site finder du også tilbudssiden, hvor du kan følge med i tilbudene.
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19478 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Puha, i den prisklasse er der kun en ting at gøre: Kig selv om du kan leve med den (manglende) billedkvalitet….. Klaus
|
|||
JSP
Funktioner
Tak(0)
|
||
jeg kan intet vælge i menuen under lyd. Ellers må jeg være blind 🥶Der er virkelig sparsomt med ting i deres menu
|
|||
JSP
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har lige nu et Samsung 70 et eller andet der er omkring 8 år gammelt og er en af deres entry modeller fra dengang som fuldt ud lever op til mit behov, så jeg er ikke så bange for det. Også derfor jeg efterspørger hvilken billig udgave I ville vælge, hvis det nu var I havde det som mig - af Samsung :)
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19478 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er stadig svært at hjælpe dig til noget som helst, når vi ikke kender modelnummeret på dit tv…….. Klaus
|
|||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4585 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Dit Samsung 7-serie er et VA LCD-panel, så jeg vil stadig tro, at du vil opleve LGs UR-serie som en nedgradering målt på billedkvalitet. Man kan få et 85" Samsung CU8005 inden for budgettet, men jeg synes ikke, at det er et godt valg, idet der er tale om kantbelyst LED. Dvs. at lysdioderne sidder langs rammen og oplyser LCD-panelet fra siderne. Over et så stort skærmareal kan det giver ujævn lysfordeling og andre problemer. Hvis det skal gå op med 85" til 9000 kroner, så skal du nok lave research nu og derefter holde øje med de løbende ugetilbud – eller vente til Black Friday.
|
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5275 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Mvh. JørgenT
|
|||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |