|
Fra Stofa/Nokia -> nye AP WIFI6 |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
noerden
Guld medlem Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er helt enig - mange mener det skal være en minimal udgift. Men jeg var med til at lave fibernet i min studietid i midt90'erne - så det har jeg fokus på. Både i nuværende og gamle hus, er der trukket kablet til alle rum, værksted mm. Havde endda forberedt det til drivhuset i det gamle hus - for så kunne der sidde et AP og en netradio derude :-) Det ene AP skal sidde mellem to børneværelser, og der tror jeg et Lite er tilstrækkeligt. Sønnikes PC er kabeltilsluttet, og det bliver hans PS4/5 også inden længe. Det andet AP skal være i Køkkenalrum - og tillige dække stue/terrrasse. Det kan være det bliver LR - det vil næsten være i line of sight med det andet. I stuen er receiver, tv mm. kabelforbundne. Så det er kun "let" trafik der skal være wifi, og derfor tror jeg at lite udgaver er tilstrækkelige.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Intet problem. Vi har 2x LR (ikke U6), det går sgu fint.... Klaus
|
|
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 1401 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sendestyrken på Unifi-LR er nøjaktig det samme som på en Unifi-Lite her hjemme i Danmark, dvs. 20 dBm, som er det maksimale tilladte. LR kan godt give 3dB mere ud, men det er ikke lovligt, og hvad nytter det, når clienten alligevel ikke har TX-power nok til at kunne sende tilbage. Vi har selv en enkel U6-lite til at dække hele vores hus på 143kvm.
|
|
Mvh Jesper
|
|
longlife
Ny bruger Oprettet: 18-September-2007 Status: Offline Point: 17 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke helt korrekt. På kanal 36-64 tillader man 200mW = 20 /23 dB (EIRP) og fra kanal 100 og op tillader man faktisk 1 Watt.
Det giver selvfølgelig ikke mening med mindre det er udendørs, men vigtigt at huske på. Hvis du sætter sendestyrke til "High", så vil det være 1 Watt / 29 dB hvis du har valgt kanal 100+. Så her det vigtigt at gå ind og vælge custom settings. Hvis du f.eks. har 3 stk. AP og ønsker at køre 80 Mhz bredde på alle AP, så er det nødvendigt at tage kanal 100+ i brug. Wifi er en kompleks størrelse.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Antennerne i LR har større egenforstærkning, hvilket betyder at den TX-power clienten sender med, bliver forstærket mere inden det når ind til elektronikken. Derfor kan en LR nås længere væk fra, også selvom der ikke er større sendestyrke på clienten. Klaus
|
|
noerden
Guld medlem Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg takker for svarene. Har dog ikke valgt løsning endnu, men fået godt input
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |