|
Byg som i en biograf |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | |
forzajuve
Guld medlem Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6461 |
Funktioner
Tak(0)
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sådan er vi så forskellige. Hvis jeg skal se film og er alene, rykker jeg tættere på, så jeg har 2 meter til skærmen. Det svarer vel til 110” på 4 meters afstand? Klaus
|
|
Nickamburi
Bruger Oprettet: 19-Juni-2016 Status: Offline Point: 64 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er der ikke noget med det relative forhold der som er off? Du hhv. halvere og fordobler afstanden, men x4 størrelsen på skærmen (55"->110"). En 83" har vel dobbelt så stort billedeareal som en 55", så hvis du har en 55" på 4m, men rykker ned på 2m, så ville det være det relativt samme størrelsesforhold som en 83" på 4m. Eller er der en grund til at billedet skal være x4 når man halverer afstanden som jeg ikke lige har fanget? :-)
Redigeret af Nickamburi - 09-Juni-2024 kl. 11:35 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
En 55” skærm er 48,5” bred.
Hvis jeg flytter ud på dobbelt afstand, skal billedet også være dobbelt så bredt, for at få samme oplevelse. Altså et billede der er knapt 100” bredt. Et 100” tv er 87” bredt. Klaus
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4696 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej der er et forhold mellem afstand og skærmstørrelse. Det er ikke ikke dobbelt op på afstand og skærm der følges ad, og heller ikke når der mindskes på afstand. Tidligere var artiklen her forsynet med en mand man kunne flytte frem og tilbage, og så vistes skærmstørrelsen ift afstand. Men nu er det lavet om til en graf som angiver det ideelle forhold, men også yderpunkterne for netop at tilfredsstille forskelligheden på seeren.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |