|
Hvordan kan jeg få det til at virke i bilen |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Svaret fortæller dig at du har 2 valgmuligheder. Enten finder du et andet kamera, ellers køber du en 12-230 volt converter og bruger den medfølgende strømforsyning.
Klaus |
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ikke tid i dag, skal lige prøve med nogle forskellige cigarstik/USB strømforsyninger jeg har liggende.
Mener de virker lidt forskelligt med min iPod Nano, om den "tror" den er tilsluttet PC eller blot lader.
Vender tilbage senere.
Mvh JørgenT
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5272 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nå, det blev jeg ikke meget klogere af.
Det er kun den ene, en hvid ABEO fra et iPod kit, (købt i Aldi for et par år siden) der virker til iPod'en. Med den er det muligt at afspille samtidig med der lades.
Batteriet er kørt i bund for støm, og de 2 andre ser ikke ud til at accepteres af iPod til ladning i det hele taget.
iPod skriver Connect to power/Slut til strømforsyning (lidt skiftende) på de to.
Men de virker til ladning af andre USB dimser, så de er ikke defekte.
Mvh JørgenT
|
|
aalestrup
Ny bruger Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm det jeg ikke forstår ( nu er jeg heller ikke uddannet elektronik mekaniker ) er at jeg kan lade med den 240V oplader som jo også oplader den via miniUSB stikket på kameraet hvorfor kan jeg så ikke gøre det samme med en anden lader ?
Jeg må da kunne ombygge et USB -------til-----MiniUSB kabel eller en USBoplader så kameraet tror at det er den orginale 240V oplader ? Det virker jo lidt mærkelig hvis producenten har kodet den 240V oplader til kameraet så alle andre ikke virker? Måske muligt men er det sandsynlig ? og hvad skulle formålet være. HUSK problemet er at oplade kameraet mens det filmer på sin plads i bilen. Opladningen skal foregå via USB opladeren i bilen. Jeg kan godt oplade kameraet i bilen når bare kameraet er slukket. Redigeret af aalestrup - 09-Marts-2013 kl. 16:03 |
|
JørgenT
Funktioner
Tak(0)
|
En USB port kan forhandle om hvor meget strøm der må trækkes bl.a.
Og der kan være pull-up/pull down modstande som også siger noget om egenskaber.
Prøv at læse afsnit "Charging ports and accessory charging adapters":
Jeg kan se at USB specifikation er blevet udvidet med "Charging ports", så det er muligt at trække mere end 500mA, som ellers var standard.
Ved ikke om det kan give et hint at måle spændinger på data ledninger D- og D+ i forhold til ground?
Der kan selvfølgelig også sidde en form for controller i 230V lader, så der sker noget data kommunikation med kamera?
Måling med et oscilloscope vil evt. kunne sige noget om dette. Men det er måske udenfor dine målemuligheder.
Mvh JørgenT
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |