|
Væghylde til kompakthøjtalere? |
Besvar |
Forfatter | |
osimum
Bruger Oprettet: 12-April-2020 Status: Offline Point: 72 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-Januar-2023 kl. 19:27 |
Jeg har et sæt højtalere med følgende mål: Dimensions (hwd) 31 x 19 x 16.5cm Weight 5kg Dem vil jeg gerne have sat op på vægen uden at skrue i dem så jeg leder efter nogle hylder der som min. har ovenstående må: bredde=19 cm og dybde 16,5 cm, kan holde til mindst 5 kg og som meget gerne må have et huld bagerst til at trække et kabel igennem - dvs en mere realistisk dybde er nok 18 cm. Jeg har ikke kunne finde nogle hylder der lige umiddelbart opfylder ovenstående. Måske andre har været i samme situation, har fundet nogle der kan bruges til ovenstående højtalere eller kender det sted som er gode til at lave sådan nogle? |
|
longjohn2
Guld medlem Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du ikke kan finde færdige hylder i det mål, kan du jo altid selv (eller den lokale tømmerhandel) save dem ud i passende størrelse af en eller anden plade. Hæng det op med skjult ophæng a la nedenstående, hvis du vil slippe for at se på et beslag.
|
|
osimum
Bruger Oprettet: 12-April-2020 Status: Offline Point: 72 |
Funktioner
Tak(0)
|
hm link duer ikke :-(
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1218 |
Funktioner
Tak(0)
|
De beslag ville jeg være en anelse bekymrede for til at bære 5kg. Jeg er dog helt med på at lave nogle selv - jeg har selv brugt nogle kraftige vinkelbeslag som sættes så de "peger" opad.
Den løsning jeg dog efterhånden er blevet gladere for at nogle rigtige vægbeslag til højtalere, som også gør at du kan vinkle dem som du vil - eksempeltvis disse:
|
|
sphinxdk
Junior bruger Oprettet: 28-April-2007 Sted: Horsens,Denmark Status: Offline Point: 48 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil foreslå min egen geniale løsning: et par hyldeknægte vendt på hovedet så højtalerne ligger herpå. Jeg har så skruet en træplade på undersiden som ikke 'bærer' noget men udelukkende er for syns skyld.
Løsningen lyder måske lidt mærkelig men er faktisk pæn, og kan tilpasses alle højtalere og ønsker. Det lyder måske mærkeligt men se billederne nedenfor... |
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2202 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et problem: Hvordan gør du så, når hyldeknægtene gør, at højttalerne vil vinkle lidt nedad? Måske, endda vil glide ned? (Vibrationer)
Redigeret af mnielsen - 31-Januar-2023 kl. 21:00 |
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
sphinxdk
Junior bruger Oprettet: 28-April-2007 Sted: Horsens,Denmark Status: Offline Point: 48 |
Funktioner
Tak(0)
|
For mig er kun en fordel at de vinkles lidt da de hænger så højt oppe. Men ellers kan jo bare vælges nogle hyldeknægte som ikke har vinklen. De findes jo i et utal af varianter så det er ikke et problem.
De glider ingen steder da jeg har sat nogle gummifødder på vinklerne :-) de har i hvert fald ikke rykket sig siden jeg satte dem op for over fem år siden.
|
|
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2202 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nåh, ja. Havde ikke lige tænkt på det med højden i placeringen... Men det var netop det med at de KUNNE glide ned ved høj lydstyrke på. For MAAANNGGE år siden, da min søster skruede helt vildt op for mine forældres musikanlæg, da var højttalerne på vej ud af reolen! Da jeg satte gummifødder under dem, så var dansen slut for højttalerne!!
|
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lav samme løsning som sphinxdk foreslår med et par vinkeljern. Kom noget skridsikkert under højtaleren eller afslut hylden med en lille liste som kant - så er der ikke noget der falder ned.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |