|
Yamaha Sound receiver |
Besvar |
Forfatter | |
Kimie
Ny bruger Oprettet: 21-September-2023 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-September-2023 kl. 01:13 |
Jeg har en ældre Sound receiver fra Yamaha (model RX-V496RDS)
Den har stået i kælderen et års tid (opvarmet kælder) Når den tændes enten med Remote eller på power knap tænder den men slukker igen indenfor 1-2 sekunder. Display tændes og ser normalt ud. Nogen der ved hvorfor & om det kan fixes ? |
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
Alt kan laves
Første bud er nok kondensator i strømforsyning der er blevet trætte. De kan som regl nemt skiftes. Men kan du ikke selv lodde og fejlfinde tror jeg det bliver meget dyrt
|
|
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 469 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv, hvis du tør/magter/gider, at skrue toppen af kabinettet af og se om du får øje på noget der ser mistænkeligt ud, tag evt. billeder af det hele og upload her. Men træk lige stikket 5 min. inden for en sikkerhedsskyld.
Som hansie siger, det kunne nemt være elektrolyt kondensatorerne. Har et (Samsung) TV der gjorde det samme efter ca. 2-3 års ejerskab, og da jeg åbnede det, kunne jeg se at kondensatorerne var MEGET bulet. Så jeg skiftede dem og så virkede TV'et igen. Det har ikke gjort det siden og det er ca. 15 år siden.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5271 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke samme model, men som et hint kunne det måske inspirere til reparation.
Den lange video hvor han ikke fandt fejlen: Og den korte fra dagen efter: hvor det var en defekt (ikke synlig fejl) 22nF/630v kondensator |
|
Mvh. JørgenT
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |