Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
|
Emne: 50mm blæser søges - men hvor er den...!? Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 00:12 |
Jeg søger en lidt speciel blæser til en Philips foodprocessor! Jeg har snakket med Philips, jeg har snakket med reparatører, reservedelsforhandlere og søgt nettet tyndt efter en erstatning til den blæser som sidder i en Philips HR7774 foodprocessor! Men desværre uden held - jeg kan simpelthen ikke finde noget der bare minder om den blæser jeg skal bruge! NB: Philips kan godt levere en ny blæser - desværre kun hvis hele motoren skiftes, hvilket i praksis koster lige så meget som en helt ny foodprocessor - og blæseren er lige til at vippe af og alt for nem selv at skifte! Her er billeder af blæseren monteret på motordelen samt blæseren afmonteret: Jeg håber virkelig at nogen kan hjælpe med at finde en erstatningsblæser - selve foodprocessoren er ny, men kvitteringen væk - så jeg bliver nødt til selv at fikse det og udskiftning af hele motoren er alligevel for plat... vil være rigtig taknemmelig for lidt hjælp til denne her... Mvh Tommy
|
|
jacobask
Guld medlem
Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1218
|
Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 08:36 |
Nogle steder kan man få en ny kvittering, specielt hvis du kan oplyse hvornår den er købt (hvornår er der trukket fra dankortet).
Alternativt så ser det ikke ud til at den er specielt krævende mht hvilken blæser der skal i, kan du ikke bare finde den der passer sådan ca i dimensionerne og selv tilpasse hullet så det passer.
/ask
|
|
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 09:02 |
Jeg synes slet ikke jeg kan finde noget som helst som er i nærheden af denne - jeg kan dog finde alle mulige computerblæsere, men der er jo ledningsværk og der hvor hullet skal være sidder der typisk noget motor og noget elektronik :-(
|
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19466
|
Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 09:27 |
tipsen skrev:
Jeg synes slet ikke jeg kan finde noget som helst som er i nærheden af denne - jeg kan dog finde alle mulige computerblæsere, men der er jo ledningsværk og der hvor hullet skal være sidder der typisk noget motor og noget elektronik :-( |
Det er fordi det er en passiv blæservinge som passer på motoren. Find den første og bedste 50 mm blæser (med motor) og køb den. Nu kommer så arbejdet med at tilpasse din nye blæser, så den passer på akslen der kommer ud af motoren på din nuværende maskine. Klaus
|
|
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 23-Oktober-2011 kl. 11:44 |
kunne man ikke bare lime den?
|
Mvh
René
|
|
tipsen
Guld medlem
|
Sendt: 24-Oktober-2011 kl. 23:46 |
Jeg vil mene den er for smadret til at blive limet desværre.
Jeg tror også at hastigheden i foodprocessoren gør at selv en lille ubalance i blæseren vil kunne mærkes voldsomt når den kører - tror den vil blive smadret meget hurtigt - derfor er jeg tvivlsom overfor konceptet med at bore et hul i en blæser med motor og så sætte den på med lidt gaffatape eller tilsvarende :-)
|
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19466
|
Sendt: 25-Oktober-2011 kl. 00:00 |
tipsen skrev:
derfor er jeg tvivlsom overfor konceptet med at bore et hul i en blæser med motor og så sætte den på med lidt gaffatape eller tilsvarende :-) |
Du skal også pille rotoren af den motor der er på den nye blæser....... og så bore hullet, så den passer ned over akslen. Klaus
|
|
|
Jever
Guld medlem
Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
|
Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 19:44 |
Dobbelt post.
Redigeret af Jever - 26-Oktober-2011 kl. 19:48
|
|
Jever
Guld medlem
Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
|
Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 19:46 |
Overopheder den, hvis du køre uden blæser ?
Hvordan kan den del overhovedet gå istykker? Jeg ville sige at det må være en fejl i maskinen, svag kølervinge fra start af.
Måske kan den limes med noget 2 komponent lim, hvis ikke den er for medtaget. Men der er risiko for ubalance ved den løsning.
Ellers skal du gå på klunsertur på dine lokale genbrugsstationer, og håbe på at du kan finde noget brugbart.
|
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 26-Oktober-2011 kl. 20:35 |
Lidt kreativ googling gav nogle OK resultater ved at søge på:50 mm propeller
Du kan ligeledes finde noget ved at søge på 50 mm axial fan
Hovedparten er dog PC-blæsere, hvilket kræver en del arbejde for at fungere for dig.
|
|
Gamma
Junior bruger
Oprettet: 13-Oktober-2011
Point: 43
|
Sendt: 29-Oktober-2011 kl. 01:33 |
Hvor tyk er den aksel den sidder på ? Måske har jeg noget i "gemmerne"
Skriv hvor tyk akslen er, så kigger jeg efter en
|