|
16mm2 kabel eller større i lbm |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||
Hbar
Bruger Oprettet: 16-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 213 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, loddetin smelter ved 150 grader, hvis ens kabler bliver så varme vil jeg mene systemet kortslutter, da ikke engang en bil ved koldstart og flat batteri ville kunne varme et kabel på 16mm2 op til den temperatur.
|
||
Prasmus
Guld medlem Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu har loddetin en højre modstand end kobber, dvs. et større spændingsfald ved strømtræk og derfor afsættes der også mere effekt (=varme) i netop lodningen. Dvs, jeg siger ikke det er ledningen som kommer op på 150-200 grader og derved smelter lodningen. Jeg siger der er en mulighed for at lodningen bliver så varm (som dog heldigvis køles i nogen grad af kobber kablet). Det var også derfor jeg skrev, at jeg ikke ved om min oplevelse skyldes en dårlig sammenlodning - f.eks. at der var et gab mellem kobber kablerne og en lodning på 4mm2 som holder kablerne sammen. Jeg tror ikke loddetin og høje strømme generelt er en god ide.
|
||
Rolias
Super bruger Oprettet: 31-Juli-2008 Sted: København V Status: Offline Point: 469 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Noget hele andet: Er det ikke en class AB-forstærker? I så fald får i da ikke meget ud af jeres strøm
|
||
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
|
||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er en ab jo. Til vort brug, er det helt fint.
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det gør man aldrig med en bilforstærker. Først skal spændingen switches op til noget brugbart (fra 12-14 Volt, til måske 2x50 Volt), herefter gennem et udgangstrin som sætter 1/3 af i varme.
Klaus |
||
Rolias
Super bruger Oprettet: 31-Juli-2008 Sted: København V Status: Offline Point: 469 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er hørt mange gange. Hvorfor ikke gå efter en Maxamp 20, noget Bassface eller en Pioneer GM-D8604 til formålet? Jeg har selv været den mølle igennem, og det gør en kæmpe forskel, med mindre man godt kan lide at løbe tør for strøm og slæbe batterier.
|
||
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
|
||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ene og alene fordi vi projektet handler om, hvad vi kan lave, af det vi har liggende i garager og kældre, som bare samler støv. |
||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |