recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Defragmentering av hd’n ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDefragmentering av hd’n ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wilburt99 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-December-2004
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Defragmentering av hd’n ?
    Sendt: 18-December-2004 kl. 12:47
Vi vet ju alle, at efter en tid er en defragmentering av computerns hd nødvændig.
Men vad med hd'n i dvdmaskinerne?

Selv har jeg en Sony HX900; det har ikke lykkets mig at få frem info om eventuel automatisk defragmentering.

wilburt     

Redigeret af wilburt99
...dogs are never inhuman
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2004 kl. 17:00

Generelt er det ikke noget problem da filer på en recorder er få og store sammenlignet med filer på en PC og harddisken er meget hurtigere end det der er nødvendigt. Der er rigelig tid til at hoppe fra en del af filen til en anden, så det vil du aldrig opdage.

Mig bekendt er der ikke defragmenterings funktion i nogen recorder.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2004 kl. 17:27

Hej wilburt,

Jeg har heller aldrig set en defragmenterings-procedure eller beskrivelse af en automatisk oprydnings funktion på en optager.

Med tiden kunne jeg dog sagtens forestille mig at læse/skrive-hovederne bliver så belastede af at søge, at det går væsentligt ud over levetiden .

Personligt vil jeg overveje at lave en formatering af harddisken en gang om året (eller når det lige 'passer') - det er vist muligt at formatere harddisken på de fleste optagere (alle?).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
Ronnio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-December-2004
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2004 kl. 19:27

Oprindeligt skrevet af wilburt99 wilburt99 skrev:

Vi vet ju alle, at efter en tid er en defragmentering av computerns hd nødvændig.
Men vad med hd'n i dvdmaskinerne?

Selv har jeg en Sony HX900; det har ikke lykkets mig at få frem info om eventuel automatisk defragmentering.

wilburt     

Så vidt jeg ved har både den nye Pioneer 920 og LiteOn lvw5045 en defragmenteringsfunktion, som bliver vist når HD behøver defragmentering.

Ronnio

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2004 kl. 08:25

På min første harddiskoptager - den første i Danmark - JVC HM-HDS1 - oplever jeg, at kapaciteten efterhånden kun er ca. 30 timer i forhold til de oprindelige maskimale 40 timer. Dette kunne jo måske skyldes defragmentering. Nogle gange når jeg sletter optagelser, så står den bagefter og arbejder lidt - det kunne jo måske være (et forsøg) på automatisk defragmentering.

Jeg har fået at vide (af JVC) at dette var et kendt problem på de første harddiskvideoer, men at dette skulle være ordnet nu. Jeg begynder dog at få en mistanke om, at noget lignende er ved at ske med min DR-MH30, fordi selvom jeg ikke har så mange optagelser på HDD'en så er kapaciteten kun ca. 60 timer i forhold til 160 timer - eller er det 200 timer (det kan jeg ikke huske). Men det kan jeg først udtale mig sikkert om, når alle optagelserne er overspillet til DVD og slettet fra HDD.

Men dette med en funktion - et menupunkt - hvor man kan dels kan defragmentere, eller formattere HDD - kunne måske blive en god idé, nu hvor harddiskene bliver 250 Gb, 400 Gb, 600 Gb og sandsynligvis mere i fremtiden.

Men ellers er det nok rigtigt, hvad MichaelS siger. Det at man kun har måske op til 100 filer på optagerens harddisk, istedet for de flere tusind større eller mindre filer (mest mindre) der er på en computers harddisk - det har nok også nogen betydning.

Redigeret af Thorvald
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2004 kl. 09:20
NorthQ har defragmenteringsfunktion.