Jeg er helt ny i det her halløj, og har et par spørgsmål til jer.
jeg har investeret i en Panasonic DMR-E75V Kombi VHS/DVD optager, og en NEC 3520a PC brænder.
Hvilket program bruger I til at kopiere i forvejen kopierede film i? Jeg har ret dårlige erfaringer med Neros sidste version, stort set alle kopier af kopier hakker. Jeg brænder på hhv. DVD -R Princo 4X og DVD-R Prodeye 4X. Er det medierne der er for dårlige, eller skal jeg se mig om efter et andet program til at kopiere de i forvejen kopierede film med?
Det skal lige siges, at når jeg brænder en kopi af en original, er der ikke nogle problemer overhovedet med ovennævnte skiver, her bruger jeg DVD X Copy Xpress v. 3.01, da jeg har fået af vide at Nero ikke kan bruges til at kopiere i forvejen kopierede film med.
Det kan lige tilføjes, at Panasonic tingen optager fint på Pringo medierne, men til gengæld vil den overhovedet ikke kendes ved Prodeye skiverne.
Så til spørgsmålene:
1: Er der nogle som har erfaringer med Panasonic DMR-E75V?
2: Har jeg valgt den rette brænder ved at købe Nec 3520a?
3:Skal jeg købe endnu en 3520a til at læse DVDér der skal kopieres, eller er et billigt DVDdrev godt nok?
4: Der har været ufatteligt meget skriveri omkring medier, hvilke DVD-R skiver skal jeg købe (selvfølgelig til en rimelig pris)(har pt. et godt lager af Prodeye og Princo.
5: Hvilket program er det mest benyttede (bedste) til at brænde kopier af kopier med?
6: Nogle der ved om man kan opgradere firmwaren i Panasonic DMR-E75V, kan ikke umiddelbart se at den understøtter dette?
Jeg håber ikke at alle disse spørgsmål er for dumme, men I var vel også nye engang?!
Redigeret af Vilsgaard