|
dvd-r discs til asus brænder |
Besvar |
Forfatter | |
ycguydk
Junior bruger Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
Emne: dvd-r discs til asus brænder Sendt: 24-December-2005 kl. 23:51 |
hej jeg skal have lidt hjælp, jeg skal ud og have nye skiver jeg har før brugt prodey 4 speeds dvd-r fra cdrsite.com, men de har ikke 4 speeds cderne mere kun 8. og sys også de er blevet noget dyre med fragt så tror jeg vil ud og købe nogen et andet sted. jeg vil nok helst have nogle verbatim skiver da jeg bruger dem som alm. skiver, så dem kender jeg og det er jo også et godt mærke. men hva for nogen skal jeg købe sys de har så mange forskellige slags super azo, photo printable og datalifeplus. |
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 26-December-2005 kl. 21:42 |
Hvilken Asus brænder har du? (model nummer) Hvilke hastigheder og formater (DVD-R / DVD+R) understøtter den? Det er ret svært at anbefale noget uden at kende disse basale oplysninger. |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
ycguydk
Junior bruger Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
Sendt: 27-December-2005 kl. 18:38 |
hmm ved sq ikke lige et model nr men det er en 4 speed og brænder kun - skiver
|
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 27-December-2005 kl. 19:03 |
Hvis der er tale om en DVD brænder i en desktop pc, så vil jeg foreslå dig at købe en ny 16x DVD brænder som dels vil understøtte både + og - medier og dels kan brænde på de nyeste 16x medier. Det vil give dig mindre hovedpine og besvær end at prøve at finde 4x DVD-R kvalitets medier på nettet, og det vil være billigere end at købe 4x DVD-R medier herhjemme i en butik. Du kan købe en fornuftig brænder som f.eks. NEC ND-3550 eller LiteOn SHW-1635S til ca 280-330 Kroner plus fragt. Se på edbpriser.dk.
Når du så har købt en ny brænder, så vil jeg foreslå at købe Verbatim 16 DVD+R eller DVD-R medier. Nogen DVD brændere skriver lidt bedre og/eller hurtigere på den ene slags (+/-) men der er ofte ikke den store forskel. Redigeret af DrageMester |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
ycguydk
Sendt: 28-December-2005 kl. 21:10 |
hmm kunne der være noget om for kan jeg overhovdet brænde 8 speeds skiver i min brænder når den kun tager 4 speed??? jeg mener og have hørt at det ikke er det samme som cdr altså man godt kan brænde 52 speed på en 24 hvis du forstår.
|
|
DrageMester
Sendt: 28-December-2005 kl. 21:51 |
Det er svært at svare på. Nogen ældre brændere kan brænde på nyere medier hvis de bliver firmware opdateret, nogen kan gøre det uden en firmware opdatering, og nogen kan slet ikke gøre det. Men som jeg foreslog, så får du mindre hovedpine af at opgradere din brænder til en ny 16x brænder. |
|
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |