|
Bedre internet - Mesh wifi eller 5G?? |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||
simony
Junior bruger Oprettet: 04-Juli-2006 Status: Offline Point: 48 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv - har for nyligt også
selv sat TP-Link Deco M5 op i mit 2-plans hus, og der er nu fuld dækning
i hver en krog, og ja, inkl. haven .
|
||
HansValentin
Ny bruger Oprettet: 30-Oktober-2018 Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis dun underbo kan få fiber, kan du så ikke også? Og så få lavet noget wifi, med flere access point. [/QUOTE]
Det skulle man tro, men har haft Eltel ude flere gange (på vegne af forskellige teleudbyderne) de siger der mangler en føringsvej som min udlejer skal opføre, men de nægter.
|
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4695 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad mon sådan en føringsvej koster? |
||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvordan har din underbo så fået Fiber, når udlejer ikke vil klargøre til det.? Her i den afdeling af boligselskabet hvor jeg bor, samt i deres øvrige blokke af samme type, står udstyret i de gamle affaldsskabe, og fiberen er trukket i affaldsskakterne.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
Rolf Lemmike
Guld medlem Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ellers hook op med underboen og få et kabel op. Så køber i den hurtigste forbindelse og splitter regningen. Uanset hvad bør han slippe billigere.
Ja, jeg ved godt det er en grå (næh, ulovlig) zone, men når de nu ikke vil levere... |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Først og fremmest skal du finde ud af, hvor dine "internetkvaler" er. Er det mellem sendemast og din router, eller fra router og til dine enheder på lokalnettet? Det der med fiber og føringsvej, er der måske en løsning på. Først kommer lige en lille historie: Jeg bor i et hus fra 1923. Det er placeret forrest på grunden helt ud til vejen. Ud mod vejen er vores stue. På førstesalen er vore stationære computere og det kablede netværk. Vores ADSL skillefilter var palceret oppe på loftet under taget, så ADSL modem var naturligt på overetagen. Da vi skulle skifte til fiber satte jeg det som en klausul at fiberen blev ført ind på første sal. YouSee kunne ikke love noget, men jeg fik ret til at måtte afbryde installationen uden omkostninger, hvis Norlys (de eneste der har fysisk fiber ude i vejen) ikke ville trække fiber op til førstesalen. Men det var intet problem, installatøren fra Norlys lavede pænt metalrør (føringsvej) op til førstesalen og borede igennem hvor jeg anviste det. Det hjalp selvfølgelig at jeg var hjemme og kunne hjælpe. Ellers var fiberen nok bare blevet trukket ind i stuen (inde bag 3 skabe). Det kostede ikke ekstra. Tal med din udlejer (formoder at det er privat udlejning, eller lignede og ikke en boligforening), spørg om du selv må etablere føringsvej. Må du det, hører du en udbyder om, hvad det koster at få det lavet. Om du så skal betale et par tusinde, vil det i mine øjne være det værd. De penge kan du let komme til at fyre af på diverse 4G/5G modems og tilhørende udstyr. Samtidig er en fiberforbindelse ofte hurtigere og billigere end mobilnetbaseret forbindelse. Fiber er så meget lettere..... Klaus
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tænkte det samme.... Hvis man taler godt med sin underbo, køber man to routere og kobler dem på underboens fiberrouter. Så har man to separate netværk, med fuld sikkerhed imellem. Klaus
|
||
HansValentin
Ny bruger Oprettet: 30-Oktober-2018 Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak til alle for de mange gode inputs 👏👏
Har en masse jeg skal igang med at finde ud af, først og fremmest om jeg kan forbedre den forbindelse jeg har og så kunne det være jeg skulle tage en snak med underboen 😁
|
||
aerik
Guld medlem Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4262 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har også deco m5 og bruger også kun to af de tre noder. Det dækker alle m2 i min 250m2 et plans bolig. Dækker dog kun halvdelen af min 1200m2 grund, men det er også kun plæneklipperen der bruger wifi derude 😎
|
||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |