recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tysk webshop, trækning af penge inden afsendelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTysk webshop, trækning af penge inden afsendelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FriendlyMots Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2007
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Emne: Tysk webshop, trækning af penge inden afsendelse
    Sendt: 04-Maj-2010 kl. 15:54
Jeg har handlet en elektronik-dims i en tysk webshop. Kan se at varen først kommer på lager senere på måneden. Men allerede igår blev pengene trukket fra min konto. Er lidt nysgerrig omkring dette. Det er umiddelbart ikke noget problem, at de har hævet pengene tidligt da jeg stoler på butikkens ry og stadig er interesseret i varen. Men blev  jo lidt overrasket over at de hævede inden afsendelse da dette jo ikke er lovligt i Danmark. Så skal lige høre: Skal en tysk webshop agere efter gældende danske regler på området når de vælger at acceptere kunder fra Danmark eller er man som dansk kunde i en tysk webshop "bundet" af de tyske regler på området?
KRP-600m - isf-kalibreret
Onkyo 705
Focal Sib
PS3/Xbox360 Hddvd addon
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 17:02

Jeg vil mene at du er underlagt de tyske regler, når du handler i en tysk webshop.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu