|
Real 4K vs Fake 4k vs opskaleret bluray |
Besvar |
Forfatter | |
JMH
Junior bruger Oprettet: 20-Oktober-2020 Status: Offline Point: 39 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 19:18 |
Hej Jeg er ny i forhold til 4k film. Jeg har fundet denne liste over real og fake 4k movies: https://www.digiraw.com/DVD-4K-Bluray-ripping-service/4K-UHD-ripping-service/the-real-or-fake-4K-list/ Jeg går ud fra at real 4k altid er bedre end fake 4k, men hvor langt er der mellem en godt opskaleret bluray og fake 4k? Det jeg tænker på er om det kan betale sig at opgradere ens yndlings film, som man har på blu ray, til 4k selvom det er fake 4k? Mvh Jonas
Redigeret af JMH - 22-Oktober-2020 kl. 19:19 |
|
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1036 |
Funktioner
Tak(0)
|
De fleste hvis ikke alle CGI elementer er ikke lavet i 4K da det bliver for tungt:)
|
|
ferrarimik
Bruger Oprettet: 10-November-2008 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 112 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er nogle UHD titler med opskaleret 2K digital intermediate til 4K, som er rigtig gode. Men som udgangspunkt er en 4K digital intermediate jo at fortrække
Redigeret af ferrarimik - 24-Oktober-2020 kl. 12:12 |
|
Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |