|
Afspilning af 20 fps MP4 fil. |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
@Frits - læs denne tråd igennem https://forum.recordere.dk/digitalt-til-smalfilm_topic157861.html
|
|
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1995 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det burde være lige til på de fleste enheder og i hvertfald på PC Jeg har lavet en 20 fps H.265/HEVC video AI opskalleret og speeded ned til 20 fps fra en tilfælding DVD du kan prøve, så kan du se om dit TV vil afspille det eller ej (Der er endog tale om non-standard opløsning og lyd; 2xDVD opløsning +mp3, ikke aac eller mp2) - Så kan det spille den, kan det nok spille det meste https://mega.nz/file/GnpmRYyI#4m8H1vzGivsd6nlG2SqipKUYwwQAx0e9ct-7eY4v_fs Redigeret af TBC1 - 23-December-2020 kl. 10:42 |
|
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|
Palleba
Bruger Oprettet: 26-Februar-2009 Sted: Faroe Islands Status: Offline Point: 115 |
Funktioner
Tak(0)
|
8mm (Standard 8 / Super 8) er oftest optaget med 18 fps, så selv en på 20 fps er for hurtigt. Jeg har en af de scannere. Min er en tysk udgave af Wolverine der hedder Sumikon, denne laver en MP4 fil der kører 30 fps, hvilket er alt for hurtigt. Så jeg kører den indenom VLC for at sætte farten ned til 18 fps (0,6). Dette sker uden encoding, da VLC kan optage filen som bliver afspillet, og den optagede fil bliver i den hastighed den blev afspillet ved.
Vedr. afspilning på SmartTV, så har jeg aldrig prøvet det.
MVH Palleba |
|
Med venlig hilsen
Palleba |
|
Frits
Ny bruger Oprettet: 18-December-2020 Status: Offline Point: 16 |
Funktioner
Tak(0)
|
Rigtig godt - det lyder som om det lige er det jeg har brug for. Må prøve det der VLC.
Tusind tak
|
|
Frits
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for det - har downloadet filen, så det må jeg prøve.
|
|
Frits
Funktioner
Tak(0)
|
Har kigget tråden igennem. Spændende men ikke lige den vej, jeg var ude på.
|
|
Palleba
Bruger Oprettet: 26-Februar-2009 Sted: Faroe Islands Status: Offline Point: 115 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man kan konvertere filerne til et hvert format man vil have med de rette programmer, eller man uploader dem som privat video til youtube, så kan man downloade dem igen med 30 fps og den rigtige hastighed. :)
|
|
Med venlig hilsen
Palleba |
|
Frits
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for det, Palleba, så vidt som jeg har forstået det nu, så slipper man ikke for at efterbehandle sin MP4 scannede 8 mm film for at opnå den rigtige fremvisningshastighed. Og det er der så diverse programmer (VLC, ffmpg osv) der kan gøre, da MP5 afspilleren på ens PC eller SmartTV jo ikke kan 'vide', hvilken fps filmen er optaget med.
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |