|
Hvilken DVD / Blu-ray skal jeg se? |
Besvar |
Forfatter | |
Falcon
Super bruger Oprettet: 10-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-Marts-2022 kl. 23:33 |
Jeg har endelig fået købt mig et TV og en 3.1.2 ch. Soundbar, så hvilken DVD / Blu-ray / streaming video, youtube etc. vil I anbefale for at teste det af? Altså hvor man tydeligt kan høre surround effekterne? Har forestillet mig at evt. Jurrassic Park filmene måske vil være et godt bud, men hvad siger I?
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er nogle fine Dolby Atmos-lydsekvenser i Dune, Gravity, Blade Runner 2049, Fantastic Beasts og Venom, hvis du har nogle af dem liggende. Også i mange Marvel-film.
YouTube understøtter ikke Dolby Atmos (selvom det står på mange videoer). DVD understøtter heller ikke Dolby Atmos. Du skal have fat i Blu-ray, UHD Blu-ray eller streamingtjenester med Dolby Atmos (f.eks. Apple TV app, Netflix, HBO Max)
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
Næsten alle Marvel film
Redigeret af hansie - 24-Marts-2022 kl. 06:23 |
|
Falcon
Super bruger Oprettet: 10-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for forslagene. Hvad med den originale TopGun, er der nogle gode surround effekter i, og i så fald, så kræver det vel en BluRay version af den? Og som jeg nævne, hvad med Jurrasic serien?
Var inde og kigge på HBO-Max, men synes ikke jeg kan se nogle steder om div film / serier er med atmos.
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så vidt jeg husker er der kun Dolby Atmos på UHD Blu-ray-udgaven af Top Gun. Det er mange år siden jeg har set Jurassic Park-filmene, så det står svagt i erindringen ift. lydsiden
Hos HBO Max er der kun Dolby Atmos på en lille håndfuld film – ingen serier. Se listen over film med 4K HDR og/eller Dolby Atmos i denne artikel: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1635326689 Hvis du har Apple TV 4K boksen og åbner Apple TV appen, så finder du det største katalog af film med Dolby Atmos derinde. Du kan filtrere på Dolby Atmos og se de tilgængelig titler på denne liste: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1528271944
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |